۰
plusresetminus
استاندار فارس:

حضرت فاطمه(س) از درخشان ترین چهره های والای انسانی است

تاریخ انتشارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
استاندار فارس، حضرت فاطمه(س) را از درخشان ترین چهره های والای انسانی دانست.
حضرت فاطمه(س) از درخشان ترین چهره های والای انسانی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، عنایت اله رحیمی در  سومین جایزه ادبی ریحانه در شیراز برگزاری این مراسم را فرصتی مناسب برای مباهات کردن بر این میراث دینی، معنوی و بی بدیل در تاریخ جهان (حضرت فاطمه زهرا) دانست.
وی، افزود: وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از درخشان ترین چهره های والای انسانی و نمونه کامل خلقت پروردگار است.
رحیمی، شناخت تمامی ابعاد شخصیتی آن حضرت را بسی دشوار دانست و ادامه داد: در تاریخ اسلام، زنان قدیسه و عالی قدر فراوانند و این از آن روست که در دین مبین اسلام در حرکت به سوی خدا، هیچ تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد.
استاندار فارس تصریح کرد: اهل بیت پیامبر(ص) انسان هایی ساخته شده هستند، انسان هایی ساخته شده مطابق عالی ترین مدل انسانیت بدانگونه که خدای انسان برای انسان معین کرده است و حضرت زهرا(س) نیز یک انسان نمونه است، انسانی که سخن او، رفتار و کردار او، نمونه و الگوست.
 رحیمی اضافه کرد: مقام این بانوی دو عالم چنان والاست که قرآن درباره ایشان می فرماید: «انا اعطیناک الکوثر»، کلمه ای بالاتر از کوثر نیست، در دنیایی که زن را شر مطلق و عنصر فریب و گناه می دانستند، قرآن می گوید فاطمه نه تنها خیر است، بلکه کوثر است، یعنی خیر وسیع، یک دنیا خیر.
وی افزود: آیه «أنا اعطیناک الکوثر» به طیب بودن و صالح بودن و مصلح بودن و ستون فقره اسلام بودن اشاره دارد.
استاندار فارس افزود: با نگاهی به شجره طیبه این حضرت، حقایق بر ما آشکار می شود، آنگاه که امام حسین (ع) در روز عاشورا فرمود: «هیهات منا الذله» ما تن به ذلت نمی دهیم؛ از همین اندیشه والا نشات گرفته که ما خدا را می پرستیم، و خدایی که ما می پرستیم، نمی پذیرد که ما تن به ذلت بدهیم، پیامبر آن خدا نیز نمی پسندد که ما تن به ذلت بدهیم و دامنی که حسین در آن دامن بزرگ شده است نیز نمی پذیرد که حسین تن به ذلت بدهد.
 رحیمی گفت: این بانوی صدیقه صاحب خطبه ای مستحکم و تاریخی است که نمود فلسفه اندیشه والای اوست. او در این خطابه به ارزیابی قوم عرب قبل از اسلام و تحولی که اسلام در این قوم به وجود آورده، می پردازد.
استاندار فارس افزود: وضعیت زندگی مادی و معنوی قوم عرب را قبل از اسلام مورد بررسی قرار می دهد و به قیاس آن با دوران حضور پیامبر (ص) می پردازد و بعد در مقام استدلال و محاجه برمی آید.
وی، گفت: در قرآن، دو زن بیش از دیگر زنان تقدیس شده اند، این دو زن در اسلام در عالی ترین سطح قرار گرفته اند، یکی خدیجه همسر بزرگوار پیغمبر اکرم (ص) و دیگری حضرت زهرای مرضیه، صدیقه طاهره(س) است.
استاندار فارس، افزود: علاقه رسول اکرم به زهرا (س) اعجاب آور است، درباره او می فرماید: فاطمه یک انسان بهشتی است.
وی، فاطمه زهرا(س) را مادر حقیقی همه انسانها دانست و افزود: بررسی سیره رفتاری فاطمه زهرا (س) و تلاش و مجاهدت آن بزرگوار در راستای حفظ گوهر وجودی زن، نشان از اهمیت این گوهر وجودی است.
رحیمی ادامه داد: نگاه نقادانه زهرا(س) به وضعیت پیرامونی خویش از عمق دقت و وسواس آن حضرت نسبت به مسائل، معضلات و وضعیت جامعه حکایت می کند و به خوبی نشان می دهد که جنسیت تأثیری بر حساسیت اجتماعی نمی تواند داشته باشید؛ شیوه مبارزاتی فاطمه زهرا(س) دادن آگاهی و رشد سیاسی به زنان بود، این شیوه مبارزه نشان می دهد اگر در جامعه ای به جای مشغول ساختن زنان به خود، کار فرهنگی و فکری صورت گیرد و به آنان آگاهی سیاسی داده شود، آنان بهتر می توانند در شناخت برای آنها حق و حقیقت بدون تعارف های دیپلماتیک و بازی های سیاسی وارد صحنه شوند و به دفاع بپردازند.
استاندار فارس اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) همچون سیاست مداری قهرمان در جهت فشار بر افکار عمومی مسلمانان به منظور آگاه ساختن آنان از راه خطایی که پیموده اند، به تکلیف و رسالت الهی خویش عمل می کرد.
منبع: مهر
کد مطلب : ۱۹۵۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما