رییس حوزه هنری استان فارس:

بیانیه گام دوم انقلاب افق برنامه‌های حوزه هنری فارس در سال آینده است

8 اسفند 1397 ساعت 11:08

رییس حوزه هنری و دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس گفت: افق محوری برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان فارس جایگاه هنر انقلاب اسلامی در گام دوم بر مبنای بیانیه مقام معظم رهبری است .


به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری فارس، محمد کرم‌اللهی گفت: بیانیه مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و تبیین گام دوم آن منشوری جامع است که در همه ابعاد اعم از سیاست، فرهنگ، اقتصاد، جامعه و... بایستی مد نظر دست اندرکاران قرار بگیرد .وی افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه همگان را به امید و نگاه خوشبینانه به آینده دعوت کرده و آن را کلید اساسیِ همه‌ی قفلها می خوانند که بدون آن هیچ گامی نمی‌توان برداشت و آن را امیدی صادق و متّکی به واقعیّت ‌ های عینی می‌خوانند لذا یکی از محورهای فعالیت ‌ های استان در هفته هنر انقلاب اسلامی باید هنر امیدآفرین باشد .
دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: محور دیگر فعالیت های استان در این هفته بیان رویش ‌ های انقلاب اسلامی در عرصه هنر و ادبیات است چرا که معظم له در همین بیانیه معتقدند رویش‌های انقلاب بسی فراتر از ریزش‌ها بوده و دست و دل‌های امین و خدمتگزار، بمراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و کیسه‌دوختگان است .
وی گفت: از دیگر نکات محوری مد نظر ما در استان بحث جوان پروری و جوان باوری به نیت نیل به حماسه در گام دوم است چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه متذکر شده‌اند دنیا به جوان ایرانی و پایداری ایرانی و ابتکار‌های ایرانی، در بسیاری از عرصه‌ها با چشم تکریم و احترام می نگرد، و خواستار آن شده‌اند که جوانان قدر خود را دانسته و با قوّت خداداد، به سوی آینده خیز برداشته و حماسه بیافرینند .
کرم‌اللهی افزود: از آنجا که ایشان معنویّت و اخلاق را جهت‌دهنده‌ی همه‌ی حرکت‌ها و فعّالیّت ‌ های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه خوانده‌اند ما نیز بر آنیم در این هفته توجه هنرمندان استان را به ارزش‌های معنوی مدنظر ایشان نظیر اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و در جامعه است، و ارزش های اخلاق و رعایت فضلیت‌هایی، چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتماد به نفس و دیگر خلقیّات نیکو جلب کنیم.
وی گفت: در این هفته سعی می کنیم ستاینده هنر عدالت محور و فساد ستیز باشیم چرا که مقام معظم رهبری عدالت و مبارزه با فساد رالازم و ملزوم یکدیگر دانسته و عدالت  را در صدر هدف‌های اولیه‌ی همه‌ی بعثت‌های الهی خوانده‌اند که در جمهوری اسلامی نیز دارای همان شأن و جایگاه است، لذا به عنوان متولیان هنر انقلاب اسلامی موظفیم عدالت را به عنوان محور هنر ارزشی پاس داشته و مبلغ آن باشیم .
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: عزت ملی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه جدی شود. در این راستا هنر انقلابی باید تحرّک جدید نهضت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطه‌ی آمریکا و صهیونیسم؛ شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه‌و گسترش حضور قدرتمندانه‌ی سیاسی جمهوری اسلامی در غرب آسیا و بازتاب وسیع آن در سراسر جهان سلطه که محورهای مهم پیام معظم له در این بخش هستند با زبان هنر بیان شود .
کرم‌اللهی گفت: سبک زندگی دیگر محور مهمی است که در این فرصت بایستی مورد توجه هنرمندان علی الخصوص هنرمندان جوان قرار گیرد چنانکه رهبر فرزانه انقلاب نیز در این بیانیه اشاره کرده‌اند تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده و در جهاد همه‌جانبه و هوشمندانه برای مقابله با آن نیز چشم امید به جوان‌هاست .
 ۲۰ فروردین، سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی و آغاز هفته‌ای به همین عنوان است.

 


کد مطلب: 19574

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19574/بیانیه-گام-دوم-انقلاب-افق-برنامه-های-حوزه-هنری-فارس-سال-آینده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir