دبیر جام استان فارس در گفتگو با حافظ:

ظریف دلخور است/ نظر رهبر نسبت به ظریف بسیار مثبت می باشد

8 اسفند 1397 ساعت 12:54

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان فارس پیرامون شرایط حضور ظریف در کابینه اظهار کرد: ظریف در این کابینه جز وزرایی بود که درخشان بود که متاسفانه اگر بماند منفعل خواهد بود و اگر برود که دیگر اوضاع بدتر خواهد شد.


محمدرضا مشفقیان، دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان فارس در گفتگو با خبرنگار حافظ خبر درمورد استعفای وزیر امورخارجه عنوان کرد: آقای ظریف مدت ها بود که در عمل وزیر امورخارجه ما نبود و رئیس جمهور آقای واعظی را به جای وی به سفرهای مختلف می فرستاد.

وی درخصوص حضور ظریف در کابینه رئیس جمهور گفت: علت اینکه حسن روحانی محمدجواد ظریف را در کابینه نگه داشته، نظر بسیار مثبت رهبر انقلاب نسبت به وی می باشد.

مدیرعامل سابق برق منطقه ای فارس پیرامون نظر روحانی نسبت به ظریف خاطر نشان کرد: مواضعی که ظریف به ویژه بعد از فروپاشی برجام گرفته بود، از نظر آقای روحانی تندوری محسوب می شد و وی تمایل چندانی نداشت که تمام پل ها بدین شکل خراب شود.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: موضع دکتر ظریف بسیار صریح، شفاف و تند بر علیه اتحادیه اروپا و آمریکا بود و این امر زیاد مورد قبول دستگاه دولت و آقای روحانی قرار نگرفت.

مشفقیان درخصوص دلخوری وزیر امورخارجه از دولت و شخص رئیس جمهور متذکر شد: در بسیاری از سفرهای سیاسی، رئیس جمهور آقای واعظی را بدون مشورت با محمدجواد ظریف می فرستاد که این موضوع در شرایطی که یک کشور وزیر امور خارجه دارد، درست به نظر نمی رسد و دلخوری آقای ظریف نیز همین بوده است و به نظر من این آخرین کاری بود که از دستش بر می آمد.

وی همچنین اذعان داشت: رهبر از این موضوع به قطع یقین ناخرسند خواهد بود و این ناخرسندی را به نحوی به آقای رئیس جمهور تفهیم کرده که در غیر اینصورت خود حسن روحانی زیاد ظریف را مورد توجه قرار نمی دهد و ترجیح می دهد که ظریف هرچه زودتر از وزارت امور خارجه به کنار رفته تا واعظی را جایگزین وی نماید.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان فارس در پایان پیرامون شرایط حضور ظریف در کابینه اظهار کرد: ظریف در این کابینه جز وزرایی بود که درخشان بود که متاسفانه اگر بماند منفعل خواهد بود  و اگر برود که دیگر اوضاع بدتر خواهد شد.
 


کد مطلب: 19579

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19579/ظریف-دلخور-نظر-رهبر-نسبت-بسیار-مثبت-می-باشد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir