۰
plusresetminus
نامه فعالین حوزه سلامت استان فارس؛

لزوم توجه کشور و استان به شایسته سالاری و انصاف

تاریخ انتشارجمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱
در پایان از مدیران فعلی دانشگاه می‌خواهیم هر چه سریع‌تر مشکلات حادّ موجود در سلامت و درمان را بدون نسبت دادن آنها به مسائل کشوری و مدیران سابق!! حل نمایند. چرا که در همین شرایط کشور، وضعیت بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکیِ دیگر به مراتب بهتر از شیراز است.
لزوم توجه کشور و استان به شایسته سالاری و انصاف
به گزارش حافظ خبر، بار دیگر اقلیتی بی نام و نشان تحت عنوان جمعی از فعالین حوزه سلامت فارس بیانیه‌ای صادر کردند. این عده همان کسانی هستند که فقط یک بار در طول چند سال گذشته با اغوای بعضی افراد که حتی برخی از آن‌ها از جامعه علوم پزشکی هم نبودند و بعدا امضای خود را ناشی از اغوا دانستند، توانستند حدود سیصد امضا جمع کنند و اکنون نیز با روشی که هم در دولت سابق رایج بود و هم در شرایط موجود در حال رایج شدن است ماجرای «بگم بگم» را مجددا مطرح نمودند.


معلوم نیست تا چند سال قرار است مشکلات جدی سلامت به گذشته‌هایی مرتبط دانسته شود که اصولا مسئولین آن عمدتا همین مدیران فعلی دانشگاه هستند. اینگونه برخوردها توهین به شعورعمومی مردم استان و دانشگاهیانی است که به راحتی می توانند شرایط را مقایسه کنند. مطلعین از تخلفات گذشته هم، چنانچه نسبت به اطلاع‌رسانیِ تخلفات به مسئولین قضایی و اجرایی کشور اقدام نکنند و فقط از این وسیله به عنوان تهدید، جهت جلوگیری از بیان مشکلات متعدد فعلی استفاده کنند، خائنینی به منافع مردم و دانشگاه، و سیاسی‌کارهایی بی تقوا و فرصت طلب هستند.

جالب آن است که از یک طرف شعار داده می‌شود که در طی مدت اخیر ده‌ها میلیارد تومان صرفه‌جویی شده و با ادغام واحدها و مدیریت نمودن منابع انسانی از پِرت شدن منابع جلوگیری شده و از طرف دیگر مکررا در این بیانیه و امثال آن از بی رویه بودن بکارگیری نیروی انسانی یاد می‌شود. برای روشن شدن اذهان عمومی حداقل گفته شود این صدها نیروی به کار گرفته شده برخلاف قانون چه نام دارند و کجا کار می کنند؟ و چرا برای اجرای قانون به فعالیت آنها سریعا خاتمه داده نمی شود؟؟ و چرا ده‌ها میلیارد منابع صرفه جویی شده، در راستای پرداخت مطالبات شاغلین و فروشندگان و نیز ساخت و سازهای عمدتا راکدشده هزینه نمی‌شود.

از یک طرف یک نماینده از جمع 18 نماینده استان به خود حق داده و حق می‌دهد که با آوردن ده درصد رأی از بین شهروندان حوزه انتخابیه خود وکیل مدافع همه استان بلکه همه کشور باشد و از طرفی دیگر صادرکنندگان این بیانیه ها، سایر نمایندگان را تهدید می‌نمایند که حق دخالت در سرنوشت و سلامت مردم را ندارند.

ما به عنوان جمعی دیگر از فعالین حوزه سلامت هشدار می‌دهیم که همه مسئولین و مدیران و حامیان ایشان لازم است فرافکنی را کنار گذاشته و تخلفات را مستند، به افکارِ عمومی مردم یا حداقل مراجع صالحه منعکس نمایند و پاسخگوی مشکلات موجود نیز باشند و با قاطعیت و شجاعت و سرعت، مشکلات ادعا شده از قبل را برطرف سازند. این کشور و این استان چاره‌ای به جز شایسته‌سالاری و انصاف ندارد و دوران فریب اذهان عمومی و به ویژه فرهیختگان و دانشگاهیان به سر آمده است.

علی‌رغم لطمات جدی که به سلامت مردم در مدت اخیر وارد شد، بیدار شدن افرادی که در خواب بودند بهترین فایده تغییرات بود. گرچه کسانی که خود را به خواب زده‌اند و زده بودند هرگز بیدار شدنی نیستند و فقط بیدارشدگان وظیفه دارند نسبت به افشای ماهیت ایشان اقدام نمایند.

نگاه فراجناحی مدیریت سابق و استفاده حداکثری از افراد در جایگاه‌های مدیریتیِ دانشگاه باعث شد که مدیریت جدید نیز عمدتا از همان افراد در جایگاه سابق یا تغییر جایگاه مدیریتی استفاده نماید. لازم است مدیران فعلی دانشگاه به اخلاق عمل کنند و پاسخ صادرکنندگان شب‌نامه های بی نام و نشان را بدهند و با سکوت خود شائبه فرصت‌طلبی و نان به نرخ روز خوردن را ایجاد نکنند.

در پایان از مدیران فعلی دانشگاه می‌خواهیم هر چه سریع‌تر مشکلات حادّ موجود در سلامت و درمان را بدون نسبت دادن آنها به مسائل کشوری و مدیران سابق!! حل نمایند. چرا که در همین شرایط کشور، وضعیت بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکیِ دیگر به مراتب بهتر از شیراز است.
کد مطلب : ۱۹۵۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما