۰
plusresetminus
مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

فرصت‌سوزی در ورزش پذیرفتنی نیست

تاریخ انتشارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در خصوص اعزام نشدن یک مربی دوچرخه‌سواری از این استان به دوره آموزشی بین‌المللی در کره‌جنوبی، تاکید کرد که فرصت سوزی را از هیچ هیئتی پذیرفتنی نیست.
فرصت‌سوزی در ورزش پذیرفتنی نیست
به گزارش حافظ خبر، حیدرعلی کامیاب گفت: چندی پیش خانم مهدیه تقی‌زاده به من مراجعه و اعلام کرد که سهمیه‌ی دوره مربیگری گرفته و قرار است فدراسیون دوچرخه‌سواری او را به کره‌جنوبی اعزام کند.وی اضافه کرد: خانم تقی‌زاده اعلام کرد که فدراسیون سه نفر را در ایران انتخاب کرده که دو نفر به دلایلی موفق به حضور نشده‌اند و قرار است او اعزام شود. ایشان گفت که سهمیه را فدراسیون به او داده و مربوط به فارس نیست.
کامیاب با اشاره به پیگیری موضوع از طریق رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان، گفت: آقای باشفاعت کتبا برای من نوشت که خانم مهدیه تقی‌زاده اصلا رشته‌اش دوچرخه‌سواری نیست و تخصصی در این رشته ندارد و ما فرد اصلح‌تر داریم که قابلیت حضور در کلاس مربیگری را دارد.
او با بیان اینکه از رئیس هیئت دوچرخه‌سواری فارس خواسته که اگر فرد اصلح‌تری دارد، ورزش و جوانان هم موافقت خواهد کرد و مشکلی ندارد، گفت: بعد از آن با رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری تماس گرفتم و اعلام کردم که باید سهمیه فارس محفوظ باشد، حالا یا خانم تقی‌زاده یا فرد دیگری، سهمیه فارس نباید به استان دیگری تعلق بگیرد، اما آقای قمری، به کلی منکر شد و گفت سهمیه متعلق به فارس نیست و سال گذشته آقای باشفاعت را به دوره مربیگری بین‌المللی اعزام کرد‌ه‌ایم.
کامیاب اضافه کرد: بعد از آن دیدم که ایسنا با مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری مصاحبه کرده و ایشان هم گفته است که هیئت دوچرخه‌سواری فارس مانع رفتن خانم تقی‌زاده شده است؛ یعنی دقیقا حرف‌هایی مغایر با صحبت آقای قمری.
وی تصریح کرد: به هیئت دوچرخه‌سواری فارس اعلام کردیم که اگر سهمیه ما سوخت شد، رئیس را عوض خواهیم کرد؛ ما در خدمت آقای باشفاعت نیستیم، اگر این موضوع صحت داشته باشد، ایشان باید برود دنبال همان تدریس و دانشکاه، در ضمن ما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم در هیچ هیئت ورزشی، فرصتی مهم سوخت شود.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: اگر خدای ناکرده رئیس هیئتی بنا به هر دلیل، مسائل دیگری را در کار دخیل کرد و باعث شد فرصتی را نظیر آنچه گفته شد، از دست بدهیم، حتما برخورد خواهیم کرد.
کامیاب با بیان اینکه در عین‌حال کتبا هم به باشفاعت پیام داده و اعلام کرده که اگر این سهمیه حفظ نشد، خیلی زود استعفایتان را بنویسید، گفت : کسی که قرار است با ما کار کند، باید همراه با سیاست‌های وزارت ورزش باشد، وزارت ورزش و جوانان هم برای توسعه ورزش و برای ارتقاء سلامت مردم، از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده می‌کند.
او با تصریح اینکه هر کس غیر این مسیر، حرکت بکند، حتما با او برخورد خواهد شد، گفت: در طول سال، مربیان و داوران مختلفی برای دوره‌های آموزشی می‌روند و اداره ورزش و جوانان هم حمایت و حتی کمک مالی می‌کند؛ این آموزش‌ها به ارتقاء دانش افراد در رشته‌ی تخصصی ورزشی کمک می‌کند.
کامیاب تاکید کرد که نمی‌تواند شاهد مانع شدن یک رئیس هیئت در این زمینه شود حال آنکه روسای هیئت‌ها باید برای گرفتن و افزایش سهمیه کمک و تلاش کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تاکید براینکه برخورد او در موضوع هیئت دوچرخه‌سواری، طلبکارانه نیست و در راستای حفظ و تامین منافع است، گفت: ما در استان به افرادی نیازمندیم که همراه ما و سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان باشند، بنابراین اگر سهمیه یاد شده، حفظ نشود، حتما با رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خداحافظی خواهیم کرد.
او با تصریح اینکه در کار با هیچ کس تعارفی ندارد، گفت: انصافا به‌جز کار هیچ توصیه‌ای به افراد نکرده‌ایم، هر فردی که خوب کار کرده و برای توسعه ورزش در فارس تلاش کند، ما هم حمایت می‌کنیم.

کامیاب با تاکید براینکه مدتی است در هیئت دوچرخه‌سواری با چالش مواجه هستیم، گفت: خیلی صبوری کرده‌ایم که آقای با شفاعت مشکلات را حل کند، اما متاسفانه مشکلات جمع نشده و بنده هم فکر می‌کنم که وظیفه خودم را خوب انجام داده‌ام و این فرصت را یکبار دیگر به ایشان دادم، با ایشان صحبت کردم اما این مشکل دیگر جبران شدنی نیست و بنده به حرفی که زده‌ام، عمل خواهم کرد.
ایسنا
کد مطلب : ۱۹۶۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما