۰
plusresetminus

السد و العین با استراحت میزبان پرسپولیس و استقلال

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰
نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان شروع مناسبی نداشتند؛ در کنار همه عوامل این شروع بود یک نکته مشترک در این رویداد به چشم می خورد و آن هم فشردگی عجیب تقویم فوتبال ایران است.
به گزارش حافظ خبر،  هر چند نمایندگان ایران با نمایندگان امارات دیدار نکردند اما تیم های این کشور که رقیب مستقیم نمایندگان ما هستند، تقویمی به مراتب متفاوت از فوتبال ایران دارد.
العین حریف روز سه شنبه استقلال در دیدار روز دوم است؛ العین پیش از دیدار روز سه شنبه خود برابر الهلال، 5 روز قبل در لیگ بازی کرده بود و پیش از این دیدار نیز 4 اسفندماه به میدان رفته بود در حالیکه استقلالی ها یک روز کمتر فرصت استراحت داشتند و بازی قبلی این تیم نیز 26 بهمن بود.
فدراسیون فوتبال امارات برای تیم های داخلی خود روز جمعه یا پنجشنبه نیز بازی را در نظر نگرفته تا العین بر خلاف استقلال با یک هفته استراحت برای این دیدار آماده شود.
 

 
لیگ قطر؛ السد با استراحت به مصاف پرسپولیس می رود
حریف بعدی پرسپولیس در لیگ قهرمانان، السد قطر است و به همین دلیل جدول لیگ قطر و برنامه های پرسپولیس را بررسی می کنیم.
تیم برانکو قبل از دیدار با پاختاکور، در روزهای 9 و 4 اسفندماه، 29 و 25 بهمن ماه به میدان رفته تا تقویمی به شدت فشرده را داشته باشد. حالا برنامه السد را بررسی می کنیم که از تاریخ 27 بهمن ماه، 3 مسابقه انجام داده و با یک دیدار کمتر در مدتی تقریبا شبیه به تقویم پرسپولیس، فشار کمتری را تحمل کرده است.
نکته جالب دیگر آنکه السد نیز مانند العین تا دیدار با پرسپولیس هیچ مسابقه ای در تقویم خود ندارد و می تواند با استراحت کامل برای لیگ قهرمانان آماده شود.
 

 
لیگ عربستان؛ تقویم فشرده با فهرست بی انتها
لیگ عربستان تقریبا شرایطی مانند لیگ ایران دارد و حریف بعدی ذوب آهن یعنی النصر عربستان مانند نماینده ایران تقویم پر فشاری را سپری کرده است. تفاوت کلیدی اما در دو تیم، فهرست بازیکنان این دو تیم است و در لیگ عربستان بر خلاف لیگ ایران محدودیت چندانی برای ثبت نام بازیکنان نیست.
النصری ها 13، 9 و 4 اسفند به میدان رفتند و روز جمعه نیز برابر الاتفاق مصاف خواهند کرد و ذوبی ها نیز روزهای 13، 9 و 5 اسفند یک مسابقه برگزار کردند و حالا بعد از بازی روز پنجشنبه در لیگ، برای دیدار با حریف خود راهی زمین بی طرف می شوند.
 

 
فرصت دادن به تیم ها؛ غیر عادی نیست!
شب گذشته آژاکس آمستردام در یک نمایش فوق العاده موفق شد حریف خود رئال مادرید را شکست دهد؛ نکته کلیدی اما در نشست خبری این مسابقه بود. جایی که تن هاگ از مسئولان فوتبال هلند به دلیل تعویق بازی این تیم در لیگ هلند از فدراسیون فوتبال این کشور قدردانی کرد و گفت که این تصمیم در نتیجه گیری آنها تاثیر داشته است و البته رئالی ها طی یک هفته اخیر از فدراسیون این کشور به دلیل برنامه فشرده خود برای برگزاری 3 مسابقه در 6 روز انتقاد کردند.
دورتموند نماینده فوتبال آلمان نیز روز جمعه به مصاف حریف خود در بوندس لیگا رفت تا بتواند استراحت بیشتری برای دیدار با تاتنهام داشته باشد و اگر بپذیریم که فوتبال ما به دلیل کمبودهای خود مانند مسائل مالی و لجستیکی، نیاز به حمایت فدراسیون دارد، چنین کمک هایی هرگز نمی تواند به اعتبار فوتبال ایران لطمه بزند؛ همانطور که فوتبال مترقی آلمان و هلند کمبودهای خود را به این شکل جبران کردند و آژاکس توانست با تیمی که اسکلت اصلی آن را آینده فوتبال هلند تشکیل داده، یک برد بزرگ کسب کند و قطعا این برد به اعتماد به نفس فوتبال هلند اضافه خواهد کرد؛ بردی که شاید می توانست برای استقلال، ذوب آهن و پرسپولیس نیز رخ دهد اما با اصرار به پایان زودهنگام مسابقات و اجرای برنامه ریزی که صدای همه را در آورده جای خود را به بدترین شروع ممکن داد.
ورزش سه
کد مطلب : ۱۹۶۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما