۰
plusresetminus

صادرکنندگان استان مشکلات سامانه های ارزی را به اتاق بازرگانی اعلام کنند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: صادرکنندگان استان مشکلات ثبت اطلاعات در سامانه های ارزی را به اتاق بازرگانی اعلام کنند.
صادرکنندگان استان مشکلات سامانه های ارزی را به اتاق بازرگانی اعلام کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ  به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی چهارشنبه در جلسه کارشناسی شورای گفتگو که با حضور کارشناسان در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، بیان کرد: نیاز به مشارکت صادرکنندگان و فعالان اقتصادی فارس جهت تهیه آمار مستند از مسایل ارزی، سامانه های نیما و سنا و صادرات برای تدوین پیشنهادهای کاربردی و رفع مسایل پیرامون ارز در کشور داریم.
وی افزود: صادرکنندگان استان اطلاعاتی درباره نوع کالای صادراتی، قیمت های اظهاری و قیمت های واقعی فروش و مشکلات بازگرداندن ارز در سامانه های نیما و سنا را در اختیار دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مستقر در اتاق بازرگانی فارس قرار دهند.
رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه اثرات ارز گران قیمت در سال 98 بر تولید ملموس تر خواهد بود اظهارداشت: تاکید ما بر وارد شدن ارز توسط فعالان بخش خصوصی به کشور است اما درخواست ما این است که راه بازگشت ارز برای صادرکنندگان ما فراهم شود.
رازقی اضافه کرد: دولت در فروردین ماه آماری را مبنی بر میزان صادرات در بخش های مختلف در کشور داشته که بر اساس آن مبنای ارز 4200 تومانی را مشخص کرد اما این آمار اشتباه بوده و مبنای علمی و واقعی ندارد.
وی با اشاره به اینکه آمارهای دولت در حوزه ارز با واقعیت های جامعه همخوانی ندارد ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر علاوه بر فشارهایی که در حوزه ارز و صادرات به فعالان اقتصادی تحمیل شده، فضای اقتصادی نیز امنیتی شده که این موضوع به یک آسیب جدی برای این بخش تبدیل شده است.
رازقی عنوان داشت: در فضای تحریم، بیگانگان فضا را بر فعالان اقتصادی و صادرکنندگان ما می بندند و در این شرایط ما در داخل کشور باید راه را برای کم نشدن صادرات باز کنیم اما از هر دو سو فضا برای صادرات تنگ شده است.
در این جلسه اسماعیل عباس زاده معاون گمرکات استان فارس، حنایی رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره بار و دیگر فعالان بخش خصوصی نظرات کارشناسی خود پیرامون مشکلات ارزی و سامانه های نیما و سنا مطرح کردند.
کد مطلب : ۱۹۶۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما