مدیر کل راهداری فارس:

جاده‌های فارس 170 نقطه حادثه‌خیز دارد

21 اسفند 1397 ساعت 8:35

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از مشخص شدن 170 نقطه حادثه خیز در استان فارس خبر داد.


به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی هلال احمر فارس، علیرضا سیاهپور در دیدار با مدیرعامل این جمعیت، با اشاره به اهمیت حضور جمعیت هلال احمر در حوادث و بلایا، گفت: حضور جمعیت هلال احمر در حوادث بر کاهش تلفات تاثیر جدی می‌گذارد . سیاهپور بر هم‌افزایی و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های خدمت رسان تاکید و اضافه کرد: فرهنگ شناخت تجهیزات دستگاه‌ها برای کارکنان ادارات به منظور جوابگویی در حوادث، دارای اهمیت بالایی است.
او با بیان اینکه در جاده‌های فارس 170 نقطه حادثه خیز وجود دارد، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌های فارس با استفاده از آوردن تصادفات بر روی نقشه جایز، محورهای حادثه خیز استان را تعیین و تبیین کرده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز با تاکید بر آموزش‌های به موقع و لزوم به روز شدن تجهیزات و اطلاعات، گفت: موارد فوتی حین انتقال به طور چشم گیری کاهش یافته است .
حسین درویشی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان فارس آمایش سرزمینی را در دستور کار قرار داده و در صدد نزدیک شدن به استاندارد تاسیس پایگاه ‌ های امداد و نجات بین شهری است.
درویشی با بیان اینکه استفاده متقابل از تجهیزات رادیویی و تکرار کننده‌ها در مکان‌هایی که دو دستگاه دکل ندارند، بلامانع است، انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل راهداری و حمل و نقل و جمعیت هلال احمر را در راستای ارتقاء ایمنی راه‌ها، تبادل اطلاعات جاده‌ای و استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای کاهش سوانح و حوادث رانندگی را ضروری دانست.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس در خواست کرد که این جمعیت بتواند از اطلاعات دوربین ‌ های نظارت جاده‌ای در گردنه‌ها و شبکه‌های جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل فارس استفاده کند.
 


کد مطلب: 19719

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19719/جاده-های-فارس-170-نقطه-حادثه-خیز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir