هشدارهای آخر سالی پلیس

21 اسفند 1397 ساعت 12:52

پلیس استان فارس با اشاره به قرار داشتن در آستانه چهارشنبه سوری و روزهای پایانی سال، توجه شهروندان را به توصیه‌ها و هشدارهایی جلب کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ،  اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان با استفاده از این سایت‌ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند . رئیس پلیس فتای استان فارس با بيان اينكه اکثر حادثه دیدگان این ایام نوجوان و جوانان هستند، گفت: خسارت‌های مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نیست .
رجبلی سایت پلیس فتا به نشانی  (www.cyberpolice.ir) را به عنوان راه ارتباطی با پلیس برشمرد و گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق قسمت ارتباطات مردمی این سایت گزارش کنند .

هشدار هاي پليس آگاهي به شهروندان  
رئيس پليس آگاهي استان فارس نیز گفت: با توجه به اينکه در روزهاي پاياني سال قرار داريم و شهروندان اقدام به خانه تکاني و خريد نوروزي مي كنند شايسته است نکات ذيل را مد نظر داشته باشند.
سرهنگ فرج شجاعی گفت: افرادي که براي نظافت منزل، فروش اسباب و اثاثيه مستعمل و يا انجام کار هاي تعميراتي به منزل آورده مي شوند حتما با شناخت قبلي بوده و افراد مورد اطمينان باشند و از آوردن افراد دوره گرد و ناشناس به منزل جدا خودداري كنند .
این مقام انتظامی با بیان اینکه هنگام حضور نظافتچی یا تعمیرکار باید حتما یکی از اعضای بزرگسال خانواده در منزل باشد، گفت: هنگام حضور نظافتچي و تعمير کار در منزل، از بيان مطالب غير ضروري مانند تعداد اعضای خانواده، شغل، ساعت‌هاي ورود و خروج، نشان دادن طلا و جواهرات و ....خودداري شود.
او همچنین گفت: در صورت حضور نظافتچي يا تعميرکار در منزل،  از قرار دادن پول و طلا يا اشياء قيمتي در ديد و دسترس خودداري كنيد.
این مقام انتظامی اضافه کرد: درصورت عزیمت برای خرید، حتما یکی از اعضای خانواده در خانه حاضر باشد و اگر خارج شدن همه اعضای خانواده ضروری است، از قفل بودن تمام درهای ورودی و خروجی مطمئن شده و در صورت امکان همسایه مجاور را در جریان بیرون رفتن خود گذاشته و یک چراغ را روشن نگه دارید.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس هشدار داد: چنانچه در هنگام خريد فرزند خرسال همراه داريد حتما نام و نام خانوادگي، نام پدر و شماره تلفن همراه را روي تکه کاغذي نوشته و در جيب لباس او قرار دهيد، از طرفی به گونه‌اي که فرزند خردسال شما دچار ترس  و اضطراب نشود به او بياموزيد که از افراد ناشناس هديه و به ويژه خوراکي دريافت نکند و همراه افراد ناشناس نرود و سعي كنيد از پوشاندن زيورآلات به کودکان خودداري کنید.
شجاعی اضافه کرد: هنگام خريد با توجه شلوغي خيابان‌ها، حتي الامکان از وسيله نقليه عمومي استفاده کرده و در صورت اجبار به استفاده از خودروی شخصی، حتما آن را در پارکینگ متوقف کرده یا در توقفگاهی مناسب پارک کنید.
رئیس پلیس آگاهی فارس تاکید کرد که شهروندان از قرار دادن کيف دستي، پول نقد و اشياء قيمتي در درون خودرو جدا پرهیز کرده و مدارک شناسایی و مالکیتی خودرو را درون ماشین نگه داری نکنند.
شجاعی بار دیگر هشدار داد که هنگام خرید و پرداخت پول با کارت بانکی، شماره رمز و مبلغ را شخصا وارد و رسید را از فروشنده دریافت و مبلغ را دقیقا بررسی کنید.
رئیس پلیس آگاهی فارس به شهروندان توصیه کرد که در محل‌هاي شلوغ و پر جمعيت مانند پياده روها، فروشگاه‌ها و مراکز خريد و اتوبوس و مترو، مراقب اطراف خود و افرادی که خود را به شما نزدیک می‌کنند باشید.
ایسنا


کد مطلب: 19727

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19727/هشدارهای-آخر-سالی-پلیس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir