۰
plusresetminus
آیت‌الله دژکام:

دانش‌آموزان شاهد طلایه‌دار ترویج نماز باشند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با تاکید براینکه اقامه نماز یکی از خواسته‌های شهدا و ایثارگران بوده است، تاکید کرد که فرزندان آنان نیز باید ادامه دهنده راه شهیدان و ایثارگران باشند.
دانش‌آموزان شاهد طلایه‌دار ترویج نماز باشند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ  به نقل از دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان نخبه شاهد مدارس فارس، اقامه نماز را یکی از موضوعات مهم مد نظر قرآن عنوان کرد.وی گفت: شهدا و ایثارگران برای دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند و اقامه نماز یکی از خواسته‌هایی است که آن بزرگواران در وصایای خود تأکید داشته‌اند .
امام جمعه شیراز گفت: امروز نیز فرزندان شهدا و ایثارگران باید ادامه‌دهنده راه شهیدان و مروج فرهنگ ایثار و شهادت و طلایه‌دار اقامه نماز در جامعه باشند .
آیت‌الله دژكام افزود: در قرآن نیز به موضوع اقامه نماز بسیار تأکید شده است چراکه نماز همچون سدّی استواری مانع نفوذ فحشا و منکر در جامعه می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز گفت: بالغ بر دوهزار و ۳۴۱ دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در ۸۴ مدرسه شاهد استان فارس در حال تحصیل هستند.
رجبعلی راهی با یادآوری اینکه هزار و ۲۹۵ نفر، معادل ۵۵ درصد از کل دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر استان فارس جزو ممتازین محسوب می‌شوند، گفت:  ۶۴۳ نفر از دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر شهرستان شیراز نیز ممتاز تحصیلی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که سطح تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر نسبت به برخی از مدارس دیگر بهتر است و تمام تلاشمان این است که یادگاران شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز بتوانند با یک آرامش بیشتر و با کمترین دغدغه در این مدارس تحصیل كنند .
علی عسكرنجفی، افزود: معتقدیم آینده انقلاب باید به دست این دانش‌آموزان رقم بخورد و آینده‌سازان میهن اسلامیمان بتوانند در آینده از عهده مسئولیت‌هایی اجتماعی خود به خوبی بر آیند و انقلاب را به پیش ببرند .
نجفی با اشاره به برخی از موفقیت‌های دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگران در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی گفت: درخصوص قبولی دانش‌آموزان مدارس شاهد در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر اساس بررسی‌های انجام گرفته شاهد هستیم که امسال در کنکور سراسری قبولی‌های دبیرستان‌های شاهد نسبت به مدارس نمونه دولتی در برخی از مناطق و شهرستان‌ها بهتر بوده است .
 
کد مطلب : ۱۹۷۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما