۰
plusresetminus
مدیرکل انتقال خون فارس:

کمبود خون در فارس به مرز بحران رسیده است/ درخواست از مردم برای مراجعه به مراکز انتقال خون

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۱
مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: شهروندان در روز‌های پایانی سال اهدا خون در برنامه خود داشته باشند.
کمبود خون در فارس به مرز بحران رسیده است/ درخواست از مردم برای مراجعه به مراکز انتقال خون
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ،  مسعود ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، با تأکید بر رعایت سنت حسنه اهدای خون، اظهار داشت: یکی از چالش‌های روز‌های پایانی هر سال، کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های خونی به دلیل کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون است، از همین رو از مردم خداجو می‌خواهیم که در روز‌های پایانی سال و تعطیلات نوروز، اهدای خون را فراموش نکنند.
وی افزود: هم اکنون ذخیره خون به شدت کاهش یافته و به مرز بحران رسیده است.
ترابی ادامه داد: پایگاه انتقال خون قصرالدشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است؛ همچنین این پایگاه در روز‌های تعطیل از ساعت 8 تا 13 و نیز 14 تا 19 پذیرای مردم است.
مدیرکل انتقال خون فارس گفت: افزون براین پایگاه انتقال خون بیمارستان نمازی همه روزه به صورت یکسره از 8 صبح تا 19 و 30 دقیقه به خون گیری می‌پردازد.
ترابی عنوان کرد: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح‌ها از ساعت 8 و نیم تا 12 و نیم نیز آماده خون گیری از همشهریان است.
وی افزود: همه مراکز انتقال خون در شهرستان‌های فارس نیز پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌بخشند.
استان فارس به دلیل داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی‌های پیوندی و بیماری‌های قلبی و عروقی، پر مصرف کننده‌ ترین استان فرآورده‌های خونی در کشور است.
کد مطلب : ۱۹۷۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما