۱
plusresetminus

اعلام جزئیات مصوبه دولت درباره تقسیمات کشوری در فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۵
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس گمانه زنی ها درباره شکل گیری شهرستان های جدید بر اساس مصوبه چهارشنبه هیات وزیران را رد کرد.
اعلام جزئیات مصوبه دولت درباره تقسیمات کشوری در فارس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ،  مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، جزئیات مربوط به مصوبه امروز چهارشنبه هیات وزیران درباره تقسیمات کشوری در این استان را اعلام کرد.
 
ابراهیم استوار میمندی در گفت و گو با ایرنا افزود: بنا بر مصوبه چهارشنبه 22 اسفندماه هیات وزیران، نام سه منطقه در استان فارس تغییر یافت و 2 دهستان نیز به بخش ارتقا یافتند.
 
وی اظهار داشت: بنا بر این مصوبه، نام 'بالاده' به 'والاشهر' (شهرستان کازرون)، نام 'عماد ده' به 'عماد شهر' (شهرستان لارستان) و نام بخش 'کُر' به کامفیروز شمالی (شهرستان مرودشت) تغییر یافت.
 
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس گفت: با مصوبه هیات وزیران، همچنین دهستان جوزار در شهرستان ممسنی به بخش ارتقا یافت.
 
وی ادامه داد: بر این اساس، دهستان فسارود در شهرستان داراب نیز به بخش ارتقا یافت.
 
استوار میمندی در بخش دیگری از این گفت و گو، گمانه زنی ها درباره شکل گیری شهرستان های جدید بر اساس مصوبه چهارشنبه هیات وزیران را رد کرد و گفت: همه مصوبات جلسه امروز دولت درباره استان فارس به این پنج تغییر محدود بود و از این رو، انتظار می رود که مردم به شایعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی اعتنایی نکنند و اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند.
 
هیات وزیران در جلسه امروز چهارشنبه خود به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با تغییر و اصلاحات تقسیماتی در استان های فارس، اصفهان، خوزستان، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قم، لرستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان موافقت کرد.
 
در این جلسه ایجاد سه بخش، تبدیل دو روستا به شهر و تغییر نام 12 روستا، چهار بخش، پنج شهر و یک شهرستان در استان های فارس، اصفهان، خوزستان، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قم، لرستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان به تصویب هیات وزیران رسید.
شیرازه
کد مطلب : ۱۹۷۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما