۰
plusresetminus
رئيس سازمان جهاد كشاورزي فارس:

ارزان‌ترين تسهيلات كشاورزي مربوط به گلخانه‌هاست

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۲
رئيس سازمان جهاد كشاورزي فارس تاکید کرد که ارزان‌ترين تسهيلات بخش كشاورزي استان مربوط به سرمايه‌گذاري در گلخانه‌ها است .
ارزان‌ترين تسهيلات كشاورزي مربوط به گلخانه‌هاست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ،  محمدمهدي قاسمي پنج‌شنبه ٢٣ اسفند در سي‌وسومين دوره انتخاب و معرفي نمونه‌هاي بخش كشاورزي استان بهبود بهره‌وري آب با توسعه سامانه‌هاي نوين آبياري را اصلي‌ترين استراترژي اين سازمان جهاد کشاورزی در فارس ذكر کرد.قاسمی خاطرنشان كرد: توسعه گلخانه‌ها، تقويت مكانيزاسيون، توسعه زنبورداري، توسعه صندوق‌هاي حمايتي و توسعه كشت دانه‌هاي روغني و گياهان دارويي از ديگر استراتژي‌هاست.
وي با بيان اينكه علي‌رغم تهديدها اما مردم ايران فرصت‌هاي زيادي را طي چهار دهه گذشته خلق كرده‌اند، خاطرنشان كرد كه  اقتصاد مقاومتي نسخه اساسي گذر از شرايط سخت اقتصادي است .
رئيس سازمان جهاد كشاورزي فارس درون‌زايي، مردم محوري و دانش‌بنيان بودن را از رويكردهاي اصلي اقتصاد مقاومتي ذكر و عنوان كرد: امروز به نيمه خالي ليوان در زنجيره توليد نگريسته شود .
قاسمي با بيان اينكه براي عبور از تحريم‌ها بايد در پي هم‌افزايي و تعامل بيشتر بين سازمان‌ها باشيم، عنوان كرد: امروز، روز تكيه بر وحدت و انسجام است و بايد كار و تلاش بر پايه خلافيت و نوآوري اولويت اين وحدت باشد .
وي با تاكيد بر اينكه صرفه جويي در هزينه‌ها با حذف فرآيندهاي زائد در دستور كار قرار گيرد، از بهره‌برداران نمونه كشاورزي استان به عنوان پرچمدار و قهرمانان خواستن و توانستن ياد كرد .
رئيس سازمان جهاد كشاورزي فارس با بيان اينكه بخش كشاورزي كماكان ظرفيت‌هاي بيشماري دارد كه مي‌توان از آن بهره گرفت به ضرورت اهداف انتخاب نمونه‌هاي كشاورزي اشاره و طرح مسائل و مشكلات روستاييان، فراهم شدن رمينه‌هاي مساعد براي تبادل تجربيات و ترغيب جوانان به فعاليت‌هاي كشاورزي را از جمله اين ضرورت‌ها ذكر كرد .
قاسمي يادآور شد: بهره‌برداران نمونه فارس با بهره‌گيري از علم و دانش به ركوردهايي دست يافته‌اند كه با تكثير فعاليت آنها مي‌توان شاهد تحولات شگرفي در حوزه كشاورزي بود .
حجت‌الاسلام قائمي، نماينده ولي‌فقيه در سازمان جهاد كشاورزي فارس نيز در ادامه اين مراسم به بيانيه رهبري تحت عنوان گام دوم انقلاب اشاره و با بيان اينكه انقلاب ايران انقلابي نوپا بود كه نمونه نداشت، گفت: جمهوريت و اسلاميت انقلاب نخستين تجربه در دنيا بود .
وي با بیان اينكه امروز چالش دشمنان حضور ايران اسلامي در حيات خلوت آمريكا و اسرائيل است، افزود؛ اسلام دين كاملي است كه نسبت به دانش و برجسته كردن ارزش‌هاي معنوي اهميت زيادي قائل شده است .
نماينده ولي‌فقيه در سازمان جهاد كشاورزي فارس با بيان اينكه در جامعه اسلامي بايد تكيه اقتصاد بر جوانان باشد، تاكيد كرد كه بيانيه گام دوم انقلاب رهبري تنها در چارچوب يك قانون نگاه نشود كه عملياتي شدن آن هم مدنظر باشد .
قائمي همچنين با اشاره به سابقه كشاورزي استان فارس در ايران با بيان اينكه به سازمان جهاد كشاورزي ظلم شده است و همانگونه كه خود كشاورز مظلوم است مديران و كاركنان اين نهاد هم مظلوم واقع شده‌اند، خواستار اجرايي شدن فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري توسط استاندار شد.
ایسنا
 
کد مطلب : ۱۹۷۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما