۰
plusresetminus
نماینده سپیدان در مجلس:

صادرات، افزایش نرخ ارز را جبران می‌کند

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۰
نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که امروز در کشور نرخ ارز واقعی بوده و حمایت از تولید و صادرات، مشکلات ناشی از افزایش آن را جبران می‌کند.
صادرات، افزایش نرخ ارز را جبران می‌کند
به گزارش حافظ خبر، علاءالدین خادم در سی و سومین آئین تقدیر از نمونه‌های کشاورزی استان فارس اظهار داشت: امروز همگان از افزایش قیمت ارز نگران هستند اما این افزایش در مسیر حمایت از تولیدکننده داخلی، با مدیریت صحیح و حمایت از تولید می‌تواند روی دیگری نیز داشته باشد که به نفع مملکت است.
وی در تشریح سخن خود افزود: نرخ واقعی ارز امروز همین 8 هزارتومانی است که دولت اعلام کرده و نمی‌توان با سختی قیمت ارز را پائین نگاه داشت و قیمت واقعی را نادیده گرفت.
خادم ادامه داد: با وجود سختی‌ها، طی کردن فرایند توسعه دست‌یافتنی است و ما می‌توانیم با حمایت از تولید و افزایش صادرات، افزایش نرخ ارز را به‌خوبی جبران کنیم.
نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تمرکز آمریکا بر نفت ایران متمرکزشده تا با تحریم آن به کشور ضربه بزند اما اگر ما تولیدکننده را حمایت کرده و صادرات را افزایش دهیم، بی‌گمان جامعه بدون نفت را تجربه خواهیم کرد.
این نماینده مجلس بیان داشت: تولیدات کشاورزی و شیلاتی امروز به هر میزان که تولید و عرضه شود، مشتری خود را خواهد داشت؛ برای نمونه میگو باقیمت‌های خوب صادر می‌شود و بازار خوبی خارج از کشور دارد و اگر تولیدکننده حمایت شود، این محصولات به‌جای نفت، ارز موردنیاز کشور را تأمین خواهد کرد.
وی افزود: ما باید اجازه صادرات به تولیدکننده دهیم و درهای صادرات را نبندیم و دولت نیز حمایت کند تا ارز موردنیاز تأمین شود اما اگر برخورد قهری با تولیدکننده صورت گیرد، نمی‌توان کاهش قیمت‌ها را نیز انتظار داشت.
خادم ادامه داد: امروز دولت گوشت را با ارز 4200 تومانی وارد می‌کند تا با قیمت مناسب به دست مردم برسد اما متأسفانه بازهم قیمت گوشت گران است و این مسئله به دلیل بستن درب‌های صادرات است.
نماینده سپیدان در مجلس خاطرنشان کرد: اگر تولیدکننده حمایت شود و دولت نیز تسهیلات لازم را برای صادرات فراهم کند، بخش کشاورزی قادر خواهد بود که کشور را از صدور نفت بی‌نیاز کند.
وی تأکید کرد: شرایط امروز اقتصادی اگر درست و علمی تحلیل شود، جدا از افزایش قیمت ارز، روی دیگر سکه، توسعه فرآیند تولید است که این به نفع کشور خواهد بود و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.
خادم ادامه داد: ما اگر قیمت ارز را با نرخ کاذب، پائین نگاه‌داریم، هیچ اتفاقی در عرصه تولید نمی‌افتد اما امروز قیمت ارز واقعی است و باید بر همین مبنا، شرایط تولید را نیز بر پایه واقعیت‌ها در نظر گرفت که اگر این اتفاق بیفتد، توسعه نیز روی می‌دهد.
این نماینده مجلس در پایان نیز گفت: ما باید موانع را از پای تولیدکننده برداریم تا تولید کرده و صادرات کند و از قبل این صادرات، عواید آن به کشور خواهد رسید.
فارس
کد مطلب : ۱۹۷۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما