۰
plusresetminus

میزان هدررفت آب در شیراز ۱۲ درصد است

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز میزان آب محاسبه نشده در شبکه توزیع آب شیراز را حدود ۲۳ درصد مطرح کرد و گفت: میزان هدر رفت آب در شیراز حدود ۱۲ درصد است.
میزان هدررفت آب در شیراز ۱۲ درصد است
به گزارش حافظ خبر، الله‌بخش نظرپور با تاکید بر اینکه کمبود آب در شیراز نیز مانند دیگر شهرستان‌‌های فارس بسیار جدی است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 77 درصد آب آشامیدنی این شهرستان از طریق چاه و 23 درصد آن از سد درود زن تامین می‌شودو تلاش می‌کنیم با بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب از سد درود زن مشکل افت آب در شیراز رفع شود.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف خانگی آب در شیراز حدود 130 لیتر بر ثانیه در روز و میانگین سرانه مصرف آب در کشور 150 لیتر بر ثانیه است، گفت: پیش‌بینی کارشناسان این است که سال 98 شیراز با کمبود 890 لیتر آب بر ثانیه مواجه شود، بنابراین می‌کوشیم با وارد شدن خط دوم آب از سد درود زن این نقیصه برطرف شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با تاکید بر اینکه ضروری است شهروندان شیرازی در تابستان امسال برای تامین آب آشامیدنی شهر 20 درصد در مصارف خود صرفه ‌جویی داشته باشند، بیان کرد:چنانچه این میزان صرفه‌جویی انجام شود، از تنش آبی تابستان عبور خواهیم کرد.
نظرپور برای تشریح دلایل کم‌ آبی به عواملی مانند خشکسالی، کمبود بارش و نداشتن الگوی مناسب مصرف در بخش کشاورزی اشاره وعنوان کرد: یکی از عوامل مهم در بروز کم ‌آبی و بحران‌های ناشی از آن، ارزان بودن آب است.
تسنیم
کد مطلب : ۱۹۷۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما