۰
plusresetminus

هنرمندان استان فارس در المپیاد ملی فرش دستباف خوش درخشیدند

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: آیین پایانی سیزدهمین دوره المپیاد ملی فرش دستباف ایران با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد و ۴ نفر از استان فارس در این المپیاد رتبه‌های برتر را کسب کردند.
هنرمندان استان فارس در المپیاد ملی فرش دستباف خوش درخشیدند
به گزارش حافظ خبر،  به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت و معدن استان فارس  فریبرز رضازاده اظهار داشت: آیین پایانی سیزدهمین دوره المپیاد ملی فرش دستباف ایران با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد و 4 نفر از استان فارس در این المپیاد رتبه‌های برتر را کسب کردند. 
وی با اشاره به اسامی برگزیدگان استان فارس گفت: فاطمه لیاقت درگرایش رنگرز رتبه اول، صدیقه عباسی درگرایش رنگرزی رتبه دوم و رقیه باغ بهاری در گرایش رنگرزی رتبه سوم را کسب کردند همچنین محسن مومنی در گرایش طراحی رتبه سوم را کسب کرد. 
رضازاده بیان کرد: برای رشد و توسعه کیفی هنر طراحی فرش که یکی از بارزترین هنرهای سنتی در زمره مفاخر ملی ایران اسلامی است، مراکز علمی دانشگاهی استان و همچنین آموزش و پرورش نقش به سزایی ایفا می‌کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: کلاس‌های آمادگی و مرحله اعزام تیم المپیاد فرش استان با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی، آموزش و پرورش، شرکت شهرک‌های صنعتی، خوشه فرش فارس و با حمایت ذوالانواری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان گبه کشور صورت پذیرفته است.
وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش فعالان حوزه فرش دستباف و بازآموزی بافندگان توسط تشکل‌های صنفی و تعاونی در استان فارس خبر داد.
رضازاده گفت: کارهای سنتی و دستباف به دلیل طراحی جداگانه و منحصر به فرد که شاید هیچ کجا مشابه آن پیدا نشود قیمت بالایی دارد، لذا فرش دستباف همچنان دارای ارزش و کیفیت است و به عنوان یک کالای نفیس ایرانی معرف هنر ناب وخاص ایرانی است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: فرش‌دستبافت در سراسر استان پهناور فارس جز نفیس‌ترین وخوش نقش ترین فرش‌های ایرانی است که در سطح جهانی نیز طالب بسیاری دارد.
رضازاده اظهار داشت: فارس دارای تنوع فرشی خاص شامل فرش‌های قشقایی، خمسه، باصری، افشار، آباده و لری است که این تنوع برتری و شاخص بودن استان را نسبت به سایر استان‌ها نشان می‌دهد.
وی با اشاره به سهم 17 درصدی فارس از صادرات فرش ایران، بیان کرد: در دنیا به دلیل ذهنی بافی، گلیم‌بافی و رنگ‌آمیزی‌های طبیعی فرش فارس، خریداران و طرفداران بسیار دارد.
کد مطلب : ۱۹۷۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما