استفاده از ظروف یکبار مصرف در اغذیه‌فروشی‌‌های استان فارس ممنوع شد

25 اسفند 1397 ساعت 8:27

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در مراکز غذایی استان و کلانشهر شیراز خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ،  سیامک شمس با اشاره به ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در پزندگی‌ها اظهارداشت: ممنوعیت به کار گرفتن ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در صنوف حساس در سطح  شهر شیراز مد نظر است و با گذر زمان شامل تمامی صنوف می‌شود و اجرای این قانون از یکم اسفند ماه اجرایی شده است. 
وی با بیان اینکه اقدامات زیادی برای ممنوعیت استفاده از ظروف یکبارمصرف پلاستکی در بسته‌بندی مواد غذایی انجام شده است، گفت: این روند نتیجه‌بخش نبوده است و با توجه به استفاده زیاد از این ظروف، موضوع به شکل ویژه در جلسه‌ای طرح و بررسی شد.
 شمس با اشاره به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی‌ها درباره عدم به کارگیری ظروف یکبار مصرف بیان کرد: با توجه به اجرایی شدن این طرح، تیم‌های نظارتی مشترک از صنوف مرتبط بازدید می‌کنند تا در صورت استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای عرضه مواد غذایی داغ مراحل قانونی برخورد با متخلفان طی شود.
مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر آثار سرطان‌زایی استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای نگهداری مواد غذایی داغ گفت: از یکم اسفند تا شانزدهم فروردین 98 این طرح ادامه دارد که در قالب آن تمامی مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن حساس زیر نظر برنامه تشدید نظارت‌های بهداشتی قرار می‌گیرند.
شمس با اشاره به 245 هزار و 393 مورد  بازرسی بهداشتی از مراکز غذایی و اماکن عمومی گفت: 400 بازرس در قالب تیم‌های دو یا چند نفره و کشیک ثابت و سیار، در تمام ایام هفته و روزهای تعطیل فعالیت دارند.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با استفاده از سامانه بهداشت 190 موضوعات خود را مطرح کنند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.
تسنیم


کد مطلب: 19773

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19773/استفاده-ظروف-یکبار-مصرف-اغذیه-فروشی-های-استان-فارس-ممنوع

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir