۰
plusresetminus
به مناسبت چهارشنبه آخرسال صورت گرفت؛

ارائه آموزش به بیش از ۸۰ آتش نشان داوطلب/ راه اندازی کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک جهت حذف رفتارهای پرخطر

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز از راه اندازی کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک در سطح کشور و کلانشهر شیراز با هدف حذف رفتارهای پرخطر خبر داد و گفت: مردم، بعد از حادثه پلاسکو و دیگر حوادث مشابهی که برای آتش نشانان رخ داد بیش از گذشته مراقب می کنند.
ارائه آموزش به بیش از ۸۰ آتش نشان داوطلب/ راه اندازی کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک جهت حذف رفتارهای پرخطر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ،  مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز در جمع خبرنگاران اقدامات این سازمان در چهارشنبه آخر سال و آمادگی جهت نوروز ۹۸را تشریح و خاطرنشان کرد: همایش دانش آموزی با هدف آشناسازی این افراد با آسیب ها و خطرات چهارشنبه سوری برگزار شد.
 
محمدهادی قانع به روحیه هیجانی، احساسات و رفتار پرخطر دانش آموزان اشاره کرد و گفت: سازمان آتش نشانی شیراز به ارائه چهل ساعت آموزش در ۶۰ مدرسه پرداخت که این آموزش ها را ادامه خواهیم داد.
 
وی افزود: هشت نقطه حادثه خیز در شیراز برای مدیریت رخدادهای چهارشنبه سوری شناسایی شده است که نیروهای ما با خودروهای امداد و نجات در محل ها مستقر می شوند.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه بیشترین آسیب ها در چهارشنبه سوری به صورت، چشم و دست ها وارد می شود، اظهار داشت: خساراتی که به افراد وارد می شود جبران ناپذیر است.
 
قانع همچنین از راه اندازی کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک در سطح کشور و کلانشهر شیراز با هدف حذف رفتارهای پرخطر خبر داد و گفت: این کمپین مورد استقبال همه قرار گرفته است که البته مردم، بعد از حادثه پلاسکو و دیگر حوادث مشابهی که برای آتش نشانان رخ داد بیش از گذشته مراقب می کنند.
 
وی در ادامه سخنان خود با اظهار اینکه هیچ گونه ترقه ای ایمن نیست و ترقه هایی که در بازار با عنوان بی خطر معرفی می شوند با ایجاد سر و صداهای ناهنجار، مزاحمت های بسیاری را برای بیمارانی که در منازل و بیمارستان ها هستند ایجاد می کند، تصریح کرد: هرگونه ماده منفجره عامل خطر به حساب می آید و حوادث جبران ناپذیری را به بار می آورند.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز خاطرنشان کرد: در چهارشنبه پایانی سال گذشته هزار و ۳۳۷ تماس تلفنی با مرکز ۱۲۵ آتش نشانی شیراز گرفته شد که ۶۸ ماموریت اطفاء حریق داشتیم که متاسفانه چهار نفر مصدوم شدند.
 
قانع به وقوع یک حادثه در حین ساخت ترقه های انفجاری در سال جاری اشاره کرد و در ادامه سخنان خود گفت: در هفته ای که گذشت به بیش از ۸۰ آتش نشان داوطلب آموزش های لازم جهت پیشگیری و کاهش حوادث در چهارشنبه سوری ارائه شد.
 
وی همچنین با اعلام اینکه مکاتبات لازم با شهرداران مختلف جهت هرس درختان خشک، جمع آوری لاستیک ها و سطل زباله انجام شده است، بیان کرد: در تلاش هستیم تا عواملی که پرخطر و آتش زا هستند را جمع آوری کنیم تا از از وقوع هر گونه حوادث جلوگیری کنیم.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز به یکی از عوامل حادثه خیز در سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: سال گذشته در لحظه تحویل سال 4 منزل دچار حریق شدند چون صاحب‌ خانه باور داشته شمع سفره هفت‌ سین باید خودش خاموش شود و خودشان به میهمانی رفته بودند!
 
قانع بیان کرد: ۵۴ بازنشسته داریم که ۳۵ نفر از آنها الان بازنشسته شده و مابقی نیز تا آخر تیرماه بازنشسته می شوند و خواهند شد.
 
وی به افزایش کارکنان از سازمان آتش نشانی در کشور و برگزاری آزمون در اردیبهشت سال ۹۸ جهت استخدام اشاره کرد و اظهار داشت: در کل کشور قرار است چهار هزار نفر به جمعیت آتش نشانان کشور اضافه شود.
کد مطلب : ۱۹۷۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما