۰
plusresetminus

975 معتاد حاد و پُر خطر، روانه ی مراکز درمان اعتیاد شدند

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۷
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: برای درمان معتادان حاد و پُر خطر (متجاهر) ضمن فعالیت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 نیز 9 مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد بطور ویژه در حال فعالیت هستند.
975 معتاد حاد و پُر خطر، روانه ی مراکز درمان اعتیاد شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، محمدرضا ابراهیمی با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز اظهار داشت: در این مراکز دوره درمانی بیماران به صورت شبانه روزی و رایگان انجام می پذیرد.
وی افزود: از ابتدای اجرای طرح ساماندهی معتادان تاکنون 975 معتاد متجاهر شناسایی و به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 و سایر مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در قالب تبصره 2 ذیل ماده 16 ارجاع شده اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بیان داشت: طرح ویژه ساماندهی معتادان متجاهر با اعتبار مالی اختصاص یافته از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با جدیت در حال انجام است. 
محمدرضا ابراهیمی گفت: به همراه مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، 7 مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در قالب تبصره  2 ذیل ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر ویژه مردان و 2 مرکز نیز برای زنان معتاد متجاهر تعیین که در صورت نیاز قابل افزایش خواهند بود. 
وی با اشاره به این موضوع که اعتیاد مهمترین مسئله در حوزه آسیب ‌های اجتماعی است گفت: اعتیاد به مواد مخدر عامل موثری در بروز جرائم از قبیل قتل، بزهکاری، طلاق، بیکاری و بسیاری دیگر از آسیب‌های اجتماعی است.
ابراهیمی بیان داشت: باید از تمام ظرفیت ‌ها برای پیشگیری از مُعضل مواد مخدر و آسیب اجتماعی استفاده کنیم.
این مقام مسئول در استان فارس خاطر نشان کرد: مبارزه با مواد مخدر وظیفه یک یا دو دستگاه نیست بلکه باید همه سازمان ‌ها و نهادها در این امر ایفای نقش کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس یادآور شد: ظرفیت ‌های بسیار زیادی در استان وجود دارد و باید از همه ظرفیت‌ ها برای مقابله با عرضه، درمان و حمایت های اجتماعی، ساماندهی معتادان متجاهر و پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.
کد مطلب : ۱۹۷۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما