۰
plusresetminus
استاندار فارس:

بی‌انگیزگی و سستی در توسعه صادرات جایز نیست

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵
استاندار فارس با انتقاد از رخوت و سستی و بی انگیزگی حاکم بر صادرات در استان فارس بر لزوم علت یابی این موضوع و رفع آن تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی صادرات حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی است که باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد.
بی‌انگیزگی و سستی در توسعه صادرات جایز نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان ضمن تقدیر از تلاش‌هایی که در این حوزه انجام شده و توسعه صادرات استان به 63 کشور، اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور نوع نگاه‌ها می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه شرایط کنونی ناشی از تغییر ارزش پول ملی در برابر ارزهای رایج برای صادرکنندگان مطلوب است، عنوان کرد: اصلاح در محیط حقوقی و قانونی، بهبود در کیفیت تولیدات صادراتی و نوع بسته‌بندی این محصولات، توجه به ایجاد ثبات در بازار و همچنین ساماندهی حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی از اقدامات مهمی است که در راستای توسعه صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.
 وی با تاکید بر وجود بعضی مشکلات در این حوزه یادآور شد: بخشی از این مباحث در سطح استان با برنامه ریزی قابل حل است اما بخش هایی مربوط به سیاستگذاری‌های کلان در سطح ملی و همچنین ذائقه بازار است بنابراین جزیره‌ای عمل کردن مشکلی را حل نخواهد کرد.
استاندار فارس با انتقاد از رخوت و سستی و بی‌انگیزگی حاکم بر صادرات در استان فارس بر لزوم علت‌یابی این موضوع و رفع آن تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی صادرات حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی است که باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد.
رحیمی با اشاره به اینکه بخشی از صادرات استان فارس در آمار مربوط به این استان ثبت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع باید پیگیری و رفع شود چرا که آمارهای صحیح در کسب امتیازات این حوزه برای استان موثر خواهد بود.
نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه باید با تیزبینی و دقت نظر تقاضای بازار جهانی برای کالاهای داخلی را مورد توجه قرار داد، عنوان کرد: افزایش تقاضا برای صادرات بعضی محصولات مانند دام زنده مولد برای آسیب به کشور است که باید در راستای حفظ منافع ملی از کسب سود از چنین صادراتی چشم پوشی کنیم.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت مناسبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی وجود دارد بر لزوم ایجاد میز صادرات در این زمینه تاکید کرد.
استاندار فارس در خصوص حمل و نقل خودروهای سنگین در ایام نوروز نیز گفت: همچون  گذشته به طور حتم در برخی از روزها و ساعت‌ها ممنوعیت تردد در جاده‌های استان فارس وجود خواهد داشت.
رحیمی ضمن تاکید بر حمایت از صادرات خاطرنشان کرد: انتظار دارم متولیان این امر با ارائه راهکار و پیشنهاداتی که راهگشای مشکلات است زمینه توسعه صادرات را فراهم کنند.
وی ادامه داد: همچنین مواردی که نیازمند پیگیری در سطوح ملی است از سوی مدیریت ارشد استان پیگیری خواهد شد.
کد مطلب : ۱۹۷۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما