مدیرکل اوقاف فارس خبرداد

برگزاری آیین تحویل سال نو در 62 بقعه متبرکه فارس

27 اسفند 1397 ساعت 15:57

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: آیین تحویل سال نو در 62 امامزاده و بقعه متبرکه استان فارس برگزار می‌شود.


به گزارش حافظ خبر، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی ظهرامروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشتمین سال اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» از 28 اسفند تا 14 فروردین ماه برگزار می‌شود.
وی افزود: در اجرای طرح آرامش بهاری از 151 روحانی اعزامی 41 روحانی غیر بومی و مابقی بومی استان هستند به زائران و مسافران نوروزی خدمات  فرهنگی و مذهبی ارائه می‌کنند.
موسوی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خیمه‌های معرفت در 5 امامزاده شاخص شامل امامزاده شهید فراشبند، امامزاده سید حسین کازرون، امامزاده اسماعیل فسا و علی بن حمزه(ع) و نیز ارائه خدمات در 100 مسجد بین راهی، 40 حسینیه در شیراز و 200 حسینیه در سراسر استان از جمله فعالیت‌های اوقاف در ایام عید نوروز است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس تصریح کرد: بیش از 400 کمپ اقامتی برای اسکان ضروری مسافران، 26 باب زائرسرا در جوار بقاع متبرکه فارس و 10 مسجد تاریخی آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس درادامه این نشست با اشاره به اینکه رویکرد برنامه‌های اوقاف در تعطیلات نوروز توجه به نشاط و شادابی میان مسافران و زائران است، گفت: برگزاری 11 مسابقه فرهنگی، 16 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه، 39 دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی و 15 ایستگاه «همه واقف باشیم» از دیگر برنامه‌های اجرایی این نهاد است.
حجت‌الاسلام رحیم صفری بیان داشت: برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری جشن میلاد حضرت علی(ع)، حضور مبلغان به عنوان سفیران میراث در امامزادگان و تفرجگاه‌ها و نیز توزیع کیسه زباله برای حفاظت از محیط زیست و برگزاری روز جمهوری اسلامی از جمله برنامه‌های اوقاف فارس در تعطیلات نوروز است.
فارس


کد مطلب: 19800

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19800/برگزاری-آیین-تحویل-سال-نو-62-بقعه-متبرکه-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir