۰
plusresetminus
معاون فرهنگی شهرداری شیراز:

شیراز آماده استقبال از نوروز

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۶
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد که شهرراز برای استقبال از نوروز و مسافران و گردشگران نوروزی آماده شده است.
شیراز آماده استقبال از نوروز
به گزارش حافظ خبر، ابراهیم گشتاسبی‌راد دوشنبه 27 اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال سال تحویل در کنار مزار و مقبره شهدا، برگزار می‌شود، انجام کارهای فرهنگی در شان مردم شیراز بسیار دشوار است، گفت: برنامه‌های نوروزی در دو بخش ویژه شهروندان و مسافران و مهمانان نوروزی پیش‌بینی شده است .
وی با تصریح اینکه برنامه تحویل سال نو در کنار مقبره شهدای گمنام و با حضور خانواده شهدا در کنار شهدا برگزار می‌شود، افزود: همچنین برنامه سال نو با حضور مردم علاقمند در محور حافظیه که محل اجتماع مردم است با محوریت برنامه فرهنگی از 10 شب تا 3 صبح برگزار می‌شود . 
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی ایام نوروز بیشتر بر آداب و رسوم مردم و تبیین آن برای مهمانان نوروزی تمرکز دارد که با جنگ شادی همراه است و این برنامه‌ها از تلویزیون‌های شهری نیز پخش می‌شود و مردم با هم دعای سال تحویل را می‌خوانند . 
گشناسبی‌راد با بیان اینکه سکونت‌گاه‌هایی نیز برای مهمانان نوروزی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: توصیه می‌شود مهمانان نوروزی در پارک‌ها اسکان نیابند و در این سکونت‌گاه‌ها، برنامه‌های ورزشی پیش‌بینی شده و همچنین وسایل ورزشی مانند میز پینگ‌پنگ در این اماکن نصب شده و اتوبوس‌های گردشگری نیز از این سکونت‌گاه‌ها در خدمت مسافران و مهمانان نوروزی است تا از ایجاد ترافیک در شهر جلوگیری شود . 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: با توجه به اینکه محور حافظیه یک محور گردشگری است و باید فضای مناسب برای گردشگران ایجاد شود امسال غرفه فروش صنایع دستی و سوغات در ورزشگاه حافظیه برپا و در محور حافظیه برنامه‌های فرهنگی و هنری شامل شعرخوانی، مشاعره کودکان، نمایش‌های شاد برای مردم و پرده‌خوانی که یکی از روش‌های سنتی شیراز است اجرا می‌شود . 
وی همچنین از راه‌اندازی محور ترنم و ترانه و برپایی کافه کتاب در محور کنار حافظیه خبر داد و گفت: در این محور برنامه‌های نمایشگاهی اجرا و کافه کتاب نیز کتاب‌های شعرای شیراز عرضه می‌شود . 
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه جشنواره بومی روستاگردی و پخت نان نیز در باغ ملی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این نمایشگاه و جشنواره که با همکاری دفتر امور روستایی استانداری فارس برگزار می‌شود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و میراث معنوی و ناملموس 20 روستای استان فارس معرفی و پخت نان به صورت نمایشگاهی انجام می‌شود و مردم با نان‌های سنتی شیراز و محصولات روستاهای استان فارس آشنا می‌شوند . 
گشتاسبی‌راد با اشاره به اینکه گالری‌های خیابانی در سطح شهر در مناطق یازده گانه شیراز برپا می‌شود که جاذبه‌های گردشگری شیراز را معرفی کند، افزود: راهنمایان گردشگری پیاده و دوچرخه‌سوار در مناطق تاریخی شیراز نیز حضور می‌یابند و در این گالری‌ها شیراز و مفاخر این شهر به صورت تصویری معرفی می‌شود . 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: تمام ویژه‌برنامه‌های نوروز 98 از 29 اسفندماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آغاز می‌شود و به جز روز وفات حضرت زینب (س) و شهادت امام موسی بن جعفر (ع) این برنامه‌ها تا روز مبعث ادامه خواهد داشت . 
وی با بیان اینکه ساعت 11 روز یکم فروردین شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر شیراز به صورت نمادین از مهمانان نوروزی استقبال می‌کنند، عنوان کرد: گلباران حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و مقبره شهدای قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های تحویل سال نو است .
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز مسافران و مهمانان نوروزی را به استفاده و بازدید از معماری فوق‌العاده زیبای خانه‌های تاریخی و باغ‌های ارزشمند شیراز همچون باغ ارم، نارنجستان، دلگشا و عفیف‌آباد که شهرت جهانی دارند توصیه کرد و گفت: خدمات خانه‌های تاریخی در قالب بومگردی سبب آرامش و آسایش مسافران خواهد شد . 
گشتاسبی‌‌راد از برپایی نماز جماعت در 40 نقطه شهر شیراز در پارک‌ها و در سکونتگاه‌های مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: روحانیون محترم نیم ساعت قبل از اذان و نیم ساعت بعد از نماز پاسخگوی سوالات شرعی مردم خواهند بود .
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: شهردار شیراز روی این نکته که به محلات کمتر برخوردار بیشتر توجه شود تاکید دارد زیرا شادی یکی از مهمترین عوامل نشاط اجتماعی است که باید در تمام نقاط جامعه منتشر شود. 

ایسنا
کد مطلب : ۱۹۸۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما