مدیرکل آموزش وپرورش فارس:

ابلاغ دستور آماده باش به ستادهای اسکان فرهنگیان فارس

4 فروردين 1398 ساعت 12:08

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اعلام کرد که با توجه به اطلاعیه های هواشناسی در خصوص تغییرات جوی، دستورالعمل آماده باش به تمام ستادهای اسکان فرهنگیان در سراسر فارس ابلاغ شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، علی عسکر نجفی، چهارم فروردین در بازدید از برخی مدارس و اماکن تحت پوشش آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اطلاعیه های اداره کل هواشناسی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مبنی بر اعلام بارش باران و احتمال آب گرفتگی معابر، دستورالعملی به تمامی ستادهای اسکان فرهنگیان استان اعلام شده است. 
رییس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش فارس گفت: در این دستورالعمل خواسته شده تمامی تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت اسکان مهمانان نوروزی از قبیل اماده سازی کلاس های بیشتر. سالن های ورزشی و نمازخانه های مدارس در ستادهای اسکان پیش بینی شود. 
مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین گفت:تاکید شده است که سیستم های گرمایشی، لوله های دود کش، سیستم برق کشی خصوصا تابلوهای برق، عایق پشت بام و مسیرهای خروجی آب و فاضلاب تمامی مدارس و اماکن محل اسکان مجدد مورد بازرسی دقیق قرارگیرد. 
نجفی همچنین گفت: تمام مدارس حواشی جاده های استان در حالت آماده باش برای اسکان اضطراری مهمانان نوروزی قرار دارد وآدرس تمامی محل های اسکان در اختیار نیروی انتظامی، اورژانس و سایر دستگاههای مرتبط قرار گرفته است. 
وی همچنین گفت: تا صبح روز یکشنبه چهارم فروردین ۹۸ بیش از ۲۰۸ هزار نفر در قالب نزدیک به ۵۸ هزار خانواده و در مجموع ۶۲۳ هزار و نهصد نفرروز در مدارس و اماکن وابسته به اموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند. 
نجفی خاطرنشان کرد: امسال دراستان 15هزار کلاس درس درقالب بیش از یک هزار 700 مدرسه استان برای اسکان اززائران و مهمانان فرهنگی در نوروز آماده شده است. 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: علاوه بر مدارس وکلاس های درس، 36 سالن ورزشی، 3 خوابگاه دانشگاهی ، 3 خوابگاه دانش آموزی، 2 خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را دارد .
نجفی ادامه داد: در شهر شیراز 550 مدرسه با ظرفیت 6100 کلاس، 5 خانه معلم با تخصیص 120 اتاق، 5 خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت 400 تخت، 3 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 600 تخت، 7 سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان است .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: براساس آخرین اطلاعات این میزان آماده سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد. 


کد مطلب: 19830

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19830/ابلاغ-دستور-آماده-باش-ستادهای-اسکان-فرهنگیان-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir