۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دستگاه‌های مرتبط با سیل به کمیسیون عمران می‌آیند/ معرفی مقصرین به دستگاه قضایی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۲
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از تعطیلات دستگاه‌های اجرایی مربوط با سیل اخیر را به کمیسیون عمران دعوت می‌کنیم تا عملکرد آنان بررسی و دستگاه‌های اجرایی نیز که قصور داشتند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.
دستگاه‌های مرتبط با سیل به کمیسیون عمران می‌آیند/ معرفی مقصرین به دستگاه قضایی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، محمدرضا رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تغییر اقلیم در کشور شاهد باران‌های سیل‌آسا بودیم و در آینده هم چنین بارش‌های داریم.
وی گفت: مدیران اجرایی و مسوولان بحران آشنایی کاملی به شرایط داشته باشند و بدانند در زمان بحران چگونه آن را به‌خوبی مدیریت کنند.
رضایی گفت: هواشناسی اطلاعات خوب و پیش‌بینی درستی را ارائه می‌کند و باید مدیران و مسوولان مربوطه متناسب با پیش بینی‌ها آمادگی کامل داشته باشند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی دو عامل برای مدیریت قوی بحران لازم دانست و بیان داشت: مدیران و مسوولان هم در منطقه حضور داشته باشند و هم اشراف کامل به شرایط منطقه خود داشته باشند.
وی اقداماتی را پیش از بحران ضروری اعلام کرد و گفت: برای مدیریت خوب و قوی در زمان بحران باید طبق پیش‌بینی‌ها، مسیر رودخانه‌ها باز و لایه‌روبی‌ صورت بگیرد. همچنین نیروها و تجهیزات آمادگی لازم را داشته باشند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای استان گلستان گفت: باوجود پیش‌بینی هواشناسی اما برخی مدیران اجرایی در استان وجود نداشتند که این موضوع می‌تواند در مدیریت بحران خلل به وجود آورد و بحران را تشدید کند.
رضایی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج تمام امکانات و تجهیزات برای خدمت‌رسانی و کمک به مردم سیل زده گفت: واقعا لازم است که همه امکانات کشور به کمک سیل‌زدگان استان‌های شمالی برود تا هر چه سریع‌تر وضعیت به حالت عادی برگردد.
وی با اشاره به اینکه باران رحمت الهی بوده و بسیار برای کشور ضروری است گفت: بایستی با مدیریت بحران از این باران نهایت استفاده را ببریم و واقعا حیف است از یک طرف دعا می کنیم که کشور نیاز به بارندگی دارد اما از طرفی هم به دلیل سوء مدیریت و عدم آمادگی تجهیزات مناسب این نعمت الهی برای مردم به مشکل و بحران تبدیل شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بعد از تعطیلات دستگاه‌های اجرایی مربوطه را کمیسیون عمران دعوت می‌کنیم تا عملکرد آنان بررسی و دستگاه‌های اجرایی هم که قصور داشتند به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.
رضایی با اشاره به اینکه کشور در حال تجربه همه حوادث طبیعی است گفت: در بحث بحران همه حوادث طبیعی اعم از سیل، زلرله ، تصادف و... را تجربه کرده و این یعنی باید در مدیریت بحران آمادگی و توانایی بیشتری داشته باشیم. 
وی ادامه داد: به نظر می‌آید قانون مدیریت بحران که در مجلس است حتما باید به سرعت تصویب نهایی بشود و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد که متولیان امر اختیارات لازم را داشته باشند.
فارس
کد مطلب : ۱۹۸۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما