۰
plusresetminus
باوری غلط از فروشندگان دروازه کازرون شیراز

دروازه کازرون و کلاه گشادی که بر سر مردم می گذارند!

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۶
سال‌هاست که دروازه کازرون شیراز، بدون کوچکترین تغییر فیزیکی به همان سبک و سیاق سابق محل عرضه میوه و تره‌بار ارزان به شمار می‌رود، چیزی که به هیچ عنوان صحت ندارد.
دروازه کازرون و کلاه گشادی که بر سر مردم می گذارند!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، سال‌هاست که دروازه کازرون شیراز، بدون کوچکترین تغییر فیزیکی به همان سبک و سیاق سابق محل عرضه میوه و تره‌بار ارزان به شمار می‌رود!
چیزی که به هیچ عنوان صحت ندارد.
فروشندگان این مکان، به ویژه میوه فروشان، از حیله گر ترین و حقه بازترین و بی رحم ترین افرادی هستند که به انواع لطائف الحیل بنجل ترین و نامرغوب ترین اجناس خود را به قشرهای ضعیف و متوسط جامعه قالب می‌کنند.
در حالی که یک سمت سینی که رو به شماست، معرف میوه‌های سالم، خوش چهره، تمیز و بی عیب و نقص است، انگشتان ورزیده این میوه فروشان شیاد، به سرعت و در کمتر از چند ثانیه از سمت دیگر میوه‌های مانده، چروکیده، لکه‌دار، ریز و معیوب را درون کیسه  پلاستیک سیاه می ریزند و دو برابر  درخواستی شما را وزن کرده و به سرعت گره می‌زنند.
خریدار یا تا منزل در کیسه پلاستیک را باز نمی‌کند و یا اگر در کیسه باز و  کوچکترین اعتراضی کرد، اگر با چاقو تهدید نشود، همراه با فحاشی و حرف‌های رکیک، به بی سلیقگی، نادانی، عدم تشخیص، سو تغذیه و تدبیر متهم می‌شود و ناچار سکوت اختیار کرده و محل را ترک می‌کند . 
به این ترتیب اگر مشتری ده قلم اجناس، به ویژه میوه از این محل تهیه کرده باشد، ده بار کلاه سرش رفته و کاملا مغبون شده است. تازه این در صورتی است که فروشنده اندکی وجدانی داشته باشد و کم فروشی نکند.
اما چگونه این گلاه گشاد مکررا  به سر ما می‌‌رود؛
۱- از سال‌ها پیش در بین خانواده‌ها جا افتاده که این مکان، محل عرضه انبوه و کلی میوه است. پس به همین دلیل از دیگر نقاط شهر ارزانتر می‌فروشد.
۲- ما بدون این که مقایسه‌ای کنیم، باورمان شده است که میوه در دروازه کازرون ارزان است!
۳- ما گول ظاهر فریبنده میوه‌هایی را می‌خوریم که با تبحر و سلیقه و زیرکی تمام سمت ما به نمایش در آمده و مثلا بالای سیب زرد، لامپ زردی هم روشن شده تا سیب را درخشان و خوشرنگ نشان دهد.
۴- مشتری حق انتخاب و دست زدن و لمس کردن و چشیدن میوه را ندارد. به عکس مازندران و برخی استان‌های دیگر که به محض درخواست شما اجازه می‌دهد میوه چشیدنی را اول بچشید و بعد در صورت رضایت به دست خودتان جدا کنید.
۵- میوه فروش دروازه کازرون میوه هشت هزار تومانی را به نمایش می‌گذارد، اتیکت   شش هزار تومانی علم می‌کند و میوه سه هزار تومانی را به دو برابر قیمت به شما می‌فروشد که نوعی حقه و دزدی آشکار است.
۶- میوه‌هایی که فقط برای نمایش گذاشته شده و حدود هشت هزار تومان قیمت دارد، آخر وقت کیلویی ده هزارتومان به فروش می‌رسد. ملاحظه می‌کنید که فروشنده با یک تیر سه الی چهار نشان را هدف می‌گیرد.
۷- این آدم‌های بی وجدان حتی در جدا کردن، چینش و نمایش تخمک، قارچ، هویج، بادمجان، خیار، گوجه و ... چنان مهارت دارند که کارشان به چشم بندی و شعبده بازی می‌ماند.
شما در واقع خودتان به دست خودتان و تصور غلطی که دارید، میوه‌های نامرغوب را به دو برابر قیمت واقعی می‌خرید و هزینه سوخت یا ایاب ذهاب را هم فراموش می‌کنید به آن اضافه و عمل غلط خودتان را ارزیابی کنید.
سؤال اساسی هم که همچنان باقی است، اینه که چرا مسؤلین نظارتی و اماکن عمومی، به ظاهر کثیف، بد قواره، غیر اصولی،‌ غیر هندسی که پیکان بار به سختی در آن حرکت می‌کند و به دلیل همین بی برنامگی ده‌ها نفر تاکنون در این محل چاقو خورده و حتی به قتل رسیده، رسیدگی نمی کنند و تغییراتی در ساختار زشت آن به وجود نمی‌آورند؟
به راستی آیا این شیوه کاسبی حلال است و این کاسبان همان حبیبان خدایند؟
کد مطلب : ۱۹۹۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما