۲
plusresetminus

بیانیه و شکواییه جهت بررسی حادثه و کشته شدن تعدادی در سیل شیراز+لینک جهت امضا

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۵
عده ای از فعالان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان فارس و شیراز با نگارش بیانیه ای خطاب به ریاست محترم قوه قضاییه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که به امضای مردم می رسد، خواهان برخورد و رسیدگی دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسببین حادثه مرگبار سیل شیراز شده اند.
بیانیه و شکواییه جهت بررسی حادثه و کشته شدن تعدادی در سیل شیراز+لینک جهت امضا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، عده ای از فعالان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان فارس و شیراز با نگارش بیانیه ای خطاب به ریاست محترم قوه قضاییه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که به امضای مردم می رسد، خواهان برخورد و رسیدگی دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسببین حادثه مرگبار سیل شیراز شده اند.
متن این نامه به شرح زیر می باشد:::

ریاست محترم قوه قضاییه،
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی،

با سلام و تحیات
خداوند در قرآن کریم فرموده است هر انسانی به ناحق کشته شود، گویی که همه بشریت کشته شده است و در شهر شیراز، در اثر بی‌تدبیری مسوولین مقام‌پرست بی‌دانش و فاقد تخصص، ده‌ها نفر از هموطنان عزیز ما، از جمله مسافرینی که به شیراز سفر کرده بودند، دچار آسیبهای جانی، بدنی و مالی شدند و خسارات بسیاری هم به امول عمومی و بیت‌المال وارد شده است. که تنها گوشه‌ای از آن، حدود بیست نفر از هموطنان به طرز جنایت‌باری در دروازه قرآن شیراز، کشته و ده‌ها نفر مصدوم گردیدند، که به طور قطع حاصل ندانم کاری‌ها، قصور و کوتاهی برخی مسوولان مربوطه است.
و البته که در این شرایط سخت اقتصادی و کمبود بودجه‌های کشوری و مدیریت شهری، تحمیل میلیاردها ریال خسارت به اموال عمومی و بیت‌المال یا سرمایه افراد از یک طرف و مجددا هزینه جبران همه این خسارت‌های جانی و مادی از طرفی دیگر، که می‌توانست صرف عمران و آبادانی شهر و کشورمان گردد و اتلاف این‌همه سرمایه انسانی و مالی، قطعا گناهی نابخشودنی است!
در شرایطی که دشمنان، به هر طریقی سعی در فشار اقتصادی سیاسی بر کشور و مردم عزیزمان دارند، این بی‌تدبیری‌ها و بی‌کفایتی‌های مدیران غیرمسوول، علاوه بر آب به آسیاب دشمن ریختن و فراهم کردن خوراک تبلیغاتی آنان، دل هر انسان آزاده‌ای را، از این همه سوء مدیریت، به درد می‌آورد!
مایه تاسف است که تا این لحظه هیچ یک از مدیران شهری شیراز، مسئولیت این فاجعه را، که بیشتر به یک جنایت شبیه است تا یک رخداد طبیعی، نپذیرفته‌اند، هیچ مسئولی عذر خواهی نکرده است و یا که استعفا نداده و عزل نشده‌اند و به جای حتی یک عذرخواهی ساده از مردم و داغ‌دیدگان، از مصیبت مردم و جنازه و تشیع و خاکسپاری آنها نیز، برای خود خوراک تبلیغاتی ساختند و بالای جنازه کشته شدگان عکس انداختند و مستمرا با هر وسیله ممکن، توسط حامیان و مریدان و چاپلوسان اطرافشان، تلاش کردند با شایعه سازی و مقصر جلوه دادن نهادهای دیگر، فرافکنی کنند، دست آخر نیز با قهر طبیعت خواندن نعمات الهی، کوشیدند اذهان مردم و رسانه‌ها را از قصور و کوتاهی خود منحرف سازند.
ما امضاکنندگان این شکواییه، بدور از هرگونه پیش‌داوری و بدور از هرگونه دسته‌بندی‌ها و طیف‌بندی‌های سیاست‌زده و منفعت‌طلبانه ، خواستار پیگیری موارد ذیل تا حصول نتیجه ملموس و کشف واقعیت و اعلام و اعلان عمومی دلایل و چرایی و مقصران این جنایت انسانی می‌باشیم، تا علاوه بر مجازات قانونی مقصر یا مقصران این حادثه وحشتناک توسط دستگاه قضایی و بالطبع افکار عمومی، پیشگیری و علاجی قبل از وقوع حوادثی مشابه دیگر، در آتیه باشد.
ما امضا کنندگان مصرانه:
۱_ از دستگاه محترم قضایی خواستاریم در اسرع وقت و بدون هرگونه ملاحظه سیاسی و طیفی افراد و اشخاص، با استفاده از نظرات تیم تخصصی کارشناسی حادثه (مذکور در بند دو همین شکواییه)، با تعیین مقصر یا مقصرین فجایع رخ داده و کشته شدن هموطنان عزیز مان در دروازه قرآن شیراز، که با وجود هشدارهای صریح و روشن سازمان و کارشناسان متعدد هواشناسی، نتوانستند از چنین فاجعه جنایت‌باری ممانعت و پیشگیری کنند، شخص و اشخاص مقصر را به اشد مجازات محکوم و به مردم معرفی نمایند!
۲_ تقاضا داریم با تشکیل تیم کارشناسی تخصصی متشکل از اساتید دانشگاهی و مجریان متخصص مجرب ملی و کشوری، (و نَه کارشناسان و مشاوران درون سازمانی خود سازمانهای و اشخاص در مظان اتهام) جهت کارشناسی و تعیین هرنوع قصور و کوتاهی دیروز یا امروز، با کشف واقعیت ماجرا و دلایل چرایی وقوع این حادثه جنایت‌بار و کوتاهی هر شخص یا اشخاصی، نتیجه حاصله را به مقامات ذیصلاح قضایی و نظارتی و عموم مردم، ارایه دهند.
۳_ همچنین از "نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی" تقاضا داریم بنابر وظیفه نمایندگی و نظارتی و قانونی خود و به عنوان نماینده تک‌تک هموطنان، بدور از هرگونه تعارفات و ملاحظات و تعلق خاطر به این یا آن طیف یا شخص، در خصوص دلایل اصلی وقوع این جنایت انسانی، تحقیق و تفحص نمایند و نتیجه‌ی حاصله را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراجع قضایی ذیصلاح ارایه و برای اطلاع مردم، منتشر نمایند. بدیهی است که رفتار و واکنش نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در قبال چنین وقایع دردناکی است که، بزودی در بوته آزمایش و رای مردم قرار خواهد گرفت و مردم چگونگی عملکرد ایشان را در حافظه خود، تا پای صندوق‌های رای، به‌همراه خواهند داشت!
در پایان ما امضا کنندگان مجددا تاکید میکنیم شناسایی، معرفی و مجازات عادلانه هر شخص یا اشخاصی که در وظایف محوله گذشته و امروزشان کوتاهی و قصور کرده‌اند، علاوه بر اینکه موجب تقویت اعتماد عمومی به نهادهای نظارتی و قضایی می‌شود، زمینه‌ساز عبرت مسئولین امروز و فردا در انجام وظایف و اقدامات و تصمیمات‌شان، خواهد بود.

جهت امضای بیانیه مذکور کلیک کنید.
کد مطلب : ۱۹۹۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
نوید جعفری
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم با عدالت کامل این مسئله بررسی و مسببین این فاجعه که مسلما بخشی مربوط به فعالیتهای غیر کارشناسی از دهه ۸۰ بوده است برخورد شود.
همچنین مصلحت اندیشی های سیاسی مانع از پرداختن به حقایقی که بخش عمده ای از مردم از ان اطلاع دارند نشود
محمدعوضیار
feedback
Iran, Islamic Republic of
لطفاً هرچه زودتر رسیدگی ومسببین محاکمه شوند
حسن
feedback
Iran, Islamic Republic of
به امید اجرای عدالت برای هرکس و هر گروهی که مقصر است
جواد محبت
feedback
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما کاملا موافق پیگیری وبرخورد قانونی وقضایی مسولان مدیران ی که عامل ومسبب این اتفاقات وفاجعه ناگوار زودند.