تولید و پخش 3641 دقیقه برنامه از صدا و سیمای فارس با موضوع سیلاب شیراز

20 فروردين 1398 ساعت 15:30

مدیرکل صدا و سیمای فارس در پی حادثه تلخ سیل شیرازگفت: درهمان دقایق اولیه اتاق فکر مدیریت بحران مرکز با حضور معاونان حوزه پیام برگزار و ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز با رویکرد اطلاع رسانی لحظه به لحظه، آموزش، هشدار، هدایت مسافران نوروزی و حفظ آرامش جامعه تولید و پخش شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، سهرابی با اشاره به این که به محض دریافت خبر وقوع حادثه از ستاد مدیریت بحران استان زیرنویس های خبر پخش و تصاویر 34 دوربین مرکز کنترل ترافیک در تمام نقاط شهر شیراز روی آنتن رفت، گفت:  ویژه برنامه سیما به صورت زنده شروع و مسئولان استانی به صورت تلفنی و حضوری در برنامه حضور یافتند و پخش ویژه برنامه رادیو فارس نیز در قالب ارتباط با مسئولان استانی و اطلاع رسانی آغاز شد و با برقراری ارتباط تلویزیونی و رادیویی با خبرنگار اعزامی مرکز به محل حادثه (دروازه قرآن) گزارش های لحظه ای به سمع و نظر مخاطبان رسید.
مدیرکل رسانه ملی در استان ادامه داد: علاوه بر بخش های خبری ویژه، تولید بسته های خبری و اعزام خبرنگار در دقایق اولیه به محل حادثه و برقراری ارتباط با برنامه های رادیویی و تلویزیونی، بارگذاری اخبار مکتوب، گزارش های تصویری و آلبوم عکس به صورت  لحظه ای در سایت خبرگزاری صدا و سیما  و انتشار در فضای مجازی و پیام رسان ها صورت گرفت و با ارائه اطلاعات و اخبار دقیق و به موقع همراه با گفتگو با مسئولان مربوطه به ویژه مسئولان مدیریت بحران و نمایش تصاویر زنده از سطح شهر به شبهات و شایعات مطرح شده در سایر رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر سیل فراگیر شیراز پاسخ داده شد .
این مدیر رسانه ای تصریح کرد: با برقراری ارتباط زنده با شبکه های رادیویی و تلویزیونی سراسری و بخش های خبری شبکه های سراسری به ویژه  شبکه خبر وضعیت شیراز و استان  به هم وطنان در سراسر کشور اطلاع رسانی شد.  
سهرابی گفت: آگاهی بخشی نسبت به مسیرهای پرخطر با محوریت پلیس راه در دستور کار حوزه های پیام قرار گرفت. همچنین با انتشار سریع اخبار صحیح و بازنشر صحبت های مسئولان در شبکه فارس مقابله با شایعات در فضای مجازی صورت گرفت و کمپین "مهمان من" راه اندازی شد. در روز اول حادثه اکثر مسئولان مرتبط از طریق رادیو، تلویزیون و خبر فرصت گفتگو با مخاطبان را پیدا کردند.
مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به این که پخش ویژه برنامه های زنده صدا و سیما از صبح شروع و تا چند روز پس از وقوع سیل ادامه داشت، افزود: در این برنامه ها مسئولان حاضر و نسبت به مناطق درگیر سیل و چگونگی کمک رسانی به آنها با مردم صحبت کردند و خبرنگاران و گزارشگران مطالبات و خواسته های مردم را در قالب گزارش آماده و در این برنامه ها پخش کردند. همچنین تصاویر دریافتی از طریق فضای مجازی، پیامک و تلفن های مردمی در این برنامه ها مستمر پخش شد.
مدیر رسانه ملی در استان تصریح کرد: زیرنویس اطلاع رسانی در سیما و پخش اطلاعیه در رادیو و عکس نوشت در فضای مجازی لحظه ای قطع نشدو خبرگزاری صداوسیما لحظه به لحظه خبرهای مرتبط را منتشر و در شبکه سیما و صدا بازنشرمی شد و معاونان و مدیران حوزه های تولیدی- خبری و فنی از زمان بروز حادثه  به صورت آماده باش مشغول خدمت بودند و شب را در مرکز به صبح رساندند.
مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان این که گزارش های میدانی از مردم و مهمانان نوروزی و نظرخواهی در مورد نحوه خدمات رسانی دستگاه های مختلف و عملکرد صدا و سیما صورت گرفت،گفت: از خودگذشتگی، مهربانی و مهمان نوازی مردم شیراز  از اسکان حادثه دیدگان و تهیه غذا، تعمیر خودرو و تلفن همراه و .... در برنامه های رادیویی و تلویزیونی در دو حوزه ملی و استانی
شبکه های رادیویی و تلویزیونی به نمایش گذاشته شد.
سهرابی افزود: حوزه سیما در قالب 4 عنوان برنامه در 17 قسمت به مدت 27 ساعت (1626 دقیقه )و زیرنویس 24 ساعته، حوزه صدا در قالب 3 عنوان برنامه در 4 قسمت  به مدت 1500 دقیقه ( 25  ساعت )، حوزه خبر 536  خبر به مدت 515 دقیقه لحظه به لحظه نقش موثری در آگاه سازی مردم ایفا کردند.
وی با اشاره به مسئولیت پذیری همکاران حوزه های پیام تصریح کرد: سیمای فارس با برقراری 3 ارتباط زنده با شبکه شما ، شبکه خبر ، شبکه دو و شبکه سه به منظور اطلاع رسانی به هم وطنان از وضعیت حادثه،  پخش برنامه زنده "فارسی شو" ، پخش برنامه زنده  "کاشانه مهر" و پخش همزمان از شبکه شما، پخش گزارش از حادثه دیدگان و وضعیت آب گرفتگی محله سعدی، برقراری ارتباط های متعدد با کارشناس هواشناسی، قرار دادن قاب تصویر زنده از وضعیت خیابان های استان ، پخش تصاویر ارسالی مردم،پخش گزارش نظرخواهی از مردم درمورد نحوه خدمات رسانی دستگاه ها و نهادها، عملکرد صدا و سیما، همدلی و یاری رسانی مردم شیراز، برنامه ریزی برای پخش برنامه زنده از محل دروازه قرآن با همکاری شهرداری شیراز همزمان از یکی از شبکه های ملی با هدف نمایش شیراز آماده پذیرایی ار مهمانان نوروزی، برنامه ریزی برای پخش گزارش های مکرر از نوعدوستی مردم شیراز با هدف برندسازی این خصلت نیکوی انسانی و تعمیم آن به جامعه و صدای مرکز فارس با پخش تصاویر حادثه و اطلاع رسانی از طریق رادیو نما، پخش ویژه برنامه رادیویی تا شامگاه، اختصاص برنامه شب چراغ و بهار نارنج،  ارتباط با مراکز کرمان، مازندران، بوشهر، یزد، گیلان، سیستان و بلوچستان، اردبیل، آبادان، هرمزگان، ،قرائت پیام ها و پخش ارتباط تلفنی از  ابراز همدردی هم وطنان، اطلاع رسانی لحظه ای از خدمات رسانی مسئولان، راهنمایی به مسافران نوروزی و  خبر مرکز فارس با برقراری 17 ارتباط تلفنی زنده با 7 شبکه سراسری زیارت، پیام، شما، تماشا، شبکه دو، افق و شبکه پنج، نقش موثری در اطلاع رسانی مطلوب و ایجاد روحیه به مردم داشتند.
 
مدیرکل صدا و سیمای فارس با تاکید بر این که فضای مجازی و حوزه فنی مرکز فارس با پشتیبانی و همراهی موثر خود نقش
ارزنده ای در حادثه سیل شیراز  ایفا کردند، گفت: فضای مجازی با تولید و انتشار پوستر و اطلاع نگاشت به عنوان پیش آگاهی قبل از بروز حادثه در فضای مجازی، انعکاس سریع اخبار حادثه سیل و آگاهی بخشی نسبت به مسیرهای پرخطر بلافاصله پس از بروز حادثه، بازانتشار و انعکاس بخش های خبری پخش شده از تلویزیون فارس در فضای مجازی، انتشار سریع اخبار صحیح، تولید عکس نوشت از خدمات دستگاه های خدمت رسان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، شهرداری و ...تهیه سریع عکس نوشت از محل های اسکان مسافرین،ایجاد کمپین "مهمان من" برای اسکان مردمی مسافران، انعکاس خدمات و تلاش های رسانه ای  شبکه فارس، بازنشر برنامه ها رادیویی و تلویزیونی و خبری، تولید و انتشار 170 پوستر و اینفو گرافی، انتشار 65 ویدیوکلیپ و تصاویر ارسالی مردم و حوزه فنی مرکز با اعزام بلافاصله SNG به محل حادثه (دروازه قرآن) با استفاده از UPS و پخش ارتباط مستقیم از محل حادثه با
شبکه های شما ، خبر ، ...اعزام SNG به استانداری فارس و  پخش ارتباط مستقیم با شبکه فارس و خبر ، فراخوانی نیروی انسانی و تشکیل تیم 10 نفره  شیفت کمکی علاوه بر شیفت روتین برای خدمات رسانی به حوزه های پیام، فراهم کردن 2 دستگاه ژنراتور برق برای برق رسانی به SNG شب را به صبح رساندند.
 
وی یادآور شد: طی این مدت حوزه پشتیبانی با 11 خودرو برای خدمت رسانی در مرکز حاضر بودند. همچنین علیرغم تعطیلات ایام نوروز در این مدت 197 نفر از همکاران به صورت شبانه روزی در خدمت مدیریت بحران رسانه بودند. در مجموع از روز دوشنبه تا ظهر روز چهارشنبه در سه حوزه تولیدی به تعداد  557  قسمت (برنامه و خبر) بیش از 60  ساعت ( 3641 دقیقه) به موضوع پرداخته و  285 پست به مدت 280 دقیقه در فضای مجازی منتشر شده است.
 


کد مطلب: 19977

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19977/تولید-پخش-3641-دقیقه-برنامه-صدا-سیمای-فارس-موضوع-سیلاب-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir