۰
plusresetminus
مدیرکل امور عشایر فارس:

آغاز کوچ بهاری عشایر فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
مدیرکل امور عشایر فارس گفت: کوچ بهاری عشایر استان به صورت زمینی از 15 فروردین ماه آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.
آغاز کوچ بهاری عشایر فارس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، روح‌الله بهرامی سه‌شنبه 20 فروردین در جلسه کمیته پیشگیری از بحران اداره‌کل امور عشایر استان با اشاره به بارش‌های نسبتا خوب در فارس و بهبود وضعیت مراتع، از عشایر خواست تا ضمن رعایت تقویم کوچ، تلاش کنند تا در مناطق قشلاقی مستقر شوند.
وی با تاکید بر اینکه کوچ ماشینی عشایر نیز بر اساس تقویم اعلام شده از طرف اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از 23 اردیبهشت ماه شروع خواهد شد از عشایر خواست تا با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی اقدام به کوچ کنند.
مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه مدیریت کوچ تنها بر عهده این اداره‌کل است، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف تعریف شده این اداره‌کل، پشتیبانی به کوچندگان عشایر در حین کوچ است و در همین راستا واحد ماشین آلات و اداره امور تعاونی‌ها باید تمهیدات لازم برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی و همچنین تامین خوراک دام و سایر ملزومات را مهیا کنند.
بهرامی همچنین از واحد عمران این اداره‌کل خواست تا با توجه به بارندگی‌های اخیر و خرابی ایلراه‌ها هر چه سریع تر تعمیر و مرمت ایلراه‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با یادآوری اینکه استان فارس با دارا بودن بیش از 12 درصد جمعیت عشایر سیار کشور قطب عشایری کشور است ابراز امیدواری کرد 28 هزار خانوار عشایر کوچنده این استان کوچ بهاره خوبی را داشته باشند و در سال رونق تولید، عشایر به عنوان نماد عینی تولید در تحقق شعار سال نیز همچون گذشته نقش خوبی را ایفا کنند . 
ایسنا
کد مطلب : ۱۹۹۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما