۰
plusresetminus
معاون استاندار فارس تاکید کرد:

راه‌اندازی گلخانه در فارس به نهضت تبدیل شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌مدخل راه‌اندازی گلخانه در استان فارس باید به یک نهضت تبدیل شود .
راه‌اندازی گلخانه در فارس به نهضت تبدیل شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، یدالله رحمانی چهارشنبه 21 فروردین در نخستین نشست ستاد ویژه گلخانه فارس بیان کرد: سال 96 تا سال  1404 توسعه گلخانه در سطح 48 هزار هکتار در کشور در دستور کار قرار گرفته که سهم استان فارس 7 هزار هکتار است وستاد ویژه گلخانه با هدف مدیریت، تدوین برنامه‌ها، ایجاد مقدمات و بستر کار برای اجرا و در نهایت پایش و ارزیابی تشکیل شده است . وی با اشاره به این‌که ستاد مذکور در سطح استان هر دو هفته یکبار به صورت مستمر تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: ساختار مشابه این ستاد در فرمانداری‌ها به صورت هفتگی با دستور کار جامع و مشترک تشکیل می‌شود .
رحمانی گفت: در روند صدور مجوزها باید تسریع و تسهیل ایجاد شود از این رو استعلام‌های مورد نیاز نظام مهندسی و بانک باید در کمتر از 5 روز پاسخ داده شود .
وی ادامه داد: برنامه توسعه 29 شهرک گلخانه‌ای در دستور کار این ستاد است که این شهرک‌ها باید در همه شهرستان‌ها در نقاطی که آب و زمین وجود دارد، مکان یابی شود، همچنین مراحل و روند اجرای کار در 21 روستای گلخانه‌ای مکان یابی شده، در این ستاد بررسی می‌شود .
رحمانی گفت: با توجه به این‌که طرح‌های زنجیره تولید تا سقف حدود  20 الی 30میلیارد تومان، در اولویت تامین منابع از محل اعتبارات توسعه روستایی قرار داده شده، با هماهنگی اداره کار فهرستی از این طرح‌ها جهت بررسی در این ستاد ارائه شود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در ادامه این نشست گفت: با توجه به این ‎ که یکی از استراتژی‌های اساسی استان فارس توسعه کشت گلخانه ‎ ها است و بر اساس مصوبه جلسه شورای کشاورزی این استان ، از این پس نشست‌ ستاد ویژه گلخانه فارس با حضور دستگاه‌های ذی‌مدخل و به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار می‌شود .
محمدمهدی قاسمی با اشاره به وضعیت منابع آب استان با توجه به خشکسالی‌ها، یادآورشد: برداشت از منابع آب زیرزمینی انجام می‌شود که وضعیت رضایت بخشی نیست، از این رو به منظور افزایش بهره‌وری آب، کشت در محیط‌های کنترل شده و باغ‌ها تحت پوشش سایبان استراتژی کلان کشور است.
قاسمی تاکید کرد: متقاضیان احداث گلخانه با مشکلاتی از زمان صدور مجوز تا اجرا و بازاریابی مواجه هستند که ستاد ویژه گلخانه فارس با هدف کمک به رفع موانع مختلف توسعه گلخانه تشکیل شده است.
ایسنا
کد مطلب : ۲۰۰۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما