مدیرکل‌ نوسازی مدارس فارس اعلام کرد؛

باز سازی مدارس سیل زده فارس نیازمند اعتبار میلیاردی

24 فروردين 1398 ساعت 11:29

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: در جریان سیل اخیر در شیراز و چند مدرسه در شهرستان اقلید بیش از 8 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی فضا‌های آموزشی نیاز است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، سرفراز موصلی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: وقوع سیل در شیراز موجب خسارت به 90 آموزشگاه شده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: از تعداد آموزشگاه‌هایی که دچار آسیب شدند 7 مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی مجدد هستند که  بیشترین خسارت به نواحی 3 و 4 آموزش و پرورش شیراز وارد شده‌ است.
مدیرکل نوسازی مدارس فارس تصریح کرد: دیوار‌های محوطه مدارس شهرک سعدی شیراز و روستا‌های سلطان‌آباد، کرونی و جرسقان در کمترین زمان ممکن برای استفاده دانش‌آموزان ایمن‌سازی می‌شود.
وی بیان داشت: ورود آب ناشی از وقوع سیل علاوه برسقف فضا‌های آموزشی به کلاس درس نیز رسوخ کرده و برای جلوگیری از هرگونه پیش‌آمد‌های  احتمالی نیازمند بازسازی جدی است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: در جریان سیل اخیر در شیراز و چند مدرسه در شهرستان اقلید بیش از 8 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی فضا‌های آموزشی نیاز است.
این مسؤول با اشاره به اینکه تامین اعتبار مورد نیاز برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده ناشی از سیل اخیر برای دولت به تنهایی امکان‌پذیر نیست، گفت: در این راستا از خیران فرهنگی و مدرسه‌ساز درخواست  مشارکت و مساعدت بیشتر است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس اضافه کرد: در بازدید نمایندگان و مسؤولان آژانس بین‌المللی اتباع بیگانه در فارس از مدارس آسیب‌دیده شهرک سعدی که دارای دانش‌آموزان اتباع خارجی هستند، برای تامین و تجهیز مدارس اعلام آمادگی شده‌ است.
فارس


کد مطلب: 20015

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20015/باز-سازی-مدارس-سیل-زده-فارس-نیازمند-اعتبار-میلیاردی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir