مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس:

بیشترین تعهدات خیرین فارس مربوط به بخش درمان است

24 فروردين 1398 ساعت 13:30

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس اعلام کرد که 48.7 درصد از تعهدات خیرین استان در سال گذشته مربوط به بخش درمان، 32.4 درصد حوزه بهداشت، 5.5 درصد اورژانس و 4.5 درصد نیز مربوط به پشتوانه سازی مراکز خیریه بوده است .


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، علی‌اکبر رامجردی شنبه 24 فروردین در یک کنفرانس خبری بیان کرد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی طی سال‌های اخیر اما از فعالیت خیرین استان کاسته نشده است . وی با بیان اینکه در سال گذشته فعالیت‌های مجمع خیرین تامین سلامت فارس منجر به عقد 111 تفاهم‌نامه با خیرین شده، ارزش ریالی این تفامه‌نامه‌ها را 88 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد .
مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس ادامه داد: از مجموع مبلغ فوق 50 میلیارد و 300 میلیون محقق آن در ابتدای سال 98 محقق شده است و مابقی مربوط به هزینه پروژه‌هایی است که تحقق آنها دو تا سه سال زمان می ‎ برد .
به گفته رامجردی، 35 درصد از تعهدات خیرین استان در سال گذشته مربوط به امور عمرانی از جمله ساخت و ساز، 62 درصد مربوط به اهدای ملک و 3 درصد نیز مربوط به خرید تجهیزات، خودرو، همراه سازی و کمک خیرین سراسر کشور بوده است .
وی یادآور شد که 68 درصد ارزش ریالی کمک خیرین در سال گذشته مربوط به کلانشهر شیراز و مابقی شهرستان‌هاست .
مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با بیان اینکه طی دو سال گذشته تلاش کردیم که توجه مسئولان را به سمت نیازهای دانشجویی جلب کنیم، عنوان کرد: هم‌اینک 34 پروژه با اعتبار 500 میلیارد تومانی در حال ساخت است که 19 مورد آن در شیراز و مابقی در شهرستانها است که در حال عملیات اجرایی قرار دارند .
رامجردی، احداث چند بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و توسعه دانشکده پزشکی را از جمله این پروژه‌ها ذکر کرد .
وی همچنین به کمک شورای هماهنگی خیرین سلامت فارس در سیل اخیر شیراز به ویژه منطقه سعدی هم اشاره و اظهار کرد که با کمک گروهی از خیرین و کمیته امداد 60 بسته شامل یخچال، فرش، گاز و ماشین لباسشویی به ارزش 215 میلیون تومان تومان در حال خرید و تحویل به سیل زدگان است .
مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس اضافه کرد: با توجه با تلاش شورای خیرین سلامت، نیازها به سمت پیشگیری مرتفع شده تا شاهد رشد پروژه‌های بهداشتی به ویژه در شهرستان‌ها باشیم .
رامجردی همچنین یادآور شد که برای نخستین بار سامانه نیارسنجی در فارس راه‌اندازی شده تا نیازها را ثبت و خیرین به سمت آنها هدایت شوند .
ایسنا


کد مطلب: 20019

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20019/بیشترین-تعهدات-خیرین-فارس-مربوط-بخش-درمان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir