مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس:

آغاز پنجمین دوره مسابقه قوام‌الدین از ابتدای اردیبهشت در شیراز

24 فروردين 1398 ساعت 13:34

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس و دبیر مسابقه معماری قوام‌الدین گفت: مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقه قوام‌الدین از ابتدای اردیبهشت در شیراز آغاز به کار خواهد کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، امیرحسین جمشیدی شنبه 24 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: مسابقه قوام الدین از 5 سال قبل که آقای مهندس رجبی در راس نظام مهندسی بود، در شیراز آغاز به کار کرد و خوشبختانه با حمایت‌های شهرداری و شورای شهر شیراز و استانداری فارس اکنون به پنجمین دوره رسیده است.جمشیدی با بیان اینکه 2 هدف کلان برای این مسابقه پیش بینی شده بود، تاثیرگذاری جامعه معماری در شهر و برگزاری رویدادهای شهری برای تاثیر در پویایی و نشاط اجتماعی را این دو هدف اعلام و اضافه کرد: از همان ابتدا گذر مقابل باغ عفیف آباد برای محل این رویداد در نظر گرفته شد که با تعامل خوب شورای چهارم، گذر هم به نام قوام الدین ثبت شد.
او با بیان اینکه سه دوره اول این رویداد تخصصی، به شکل استانی برگزار شد، گفت: از دوره چهارم و به دلیل استقبال خوب متخصصان این حوزه، رویداد بعد ملی پیدا کرد و امیدوار هستیم که در سال های آتی، سطح رویداد را به بین المللی ارتقاء بخشیم.
جمشیدی از حضور 80 گروه معماری از سراسر کشور در پنجمین دوره مسابقه قوام الدین شیراز خبر داد و گفت: بعد از داوری مرحله اول، 30 طرح به مرحله دوم راه یافت و در نهایت از بین آنها 8 طرح به مرحله اجرا (نهایی) راه پیدا کرده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه عنوان پنجمین دوره مسابقه قوام الدین با توجه به وقوع زلزله کرمانشاه و ابعاد مختلف آن، بازی کردن بعد از 7.3، انتخاب شده است، گفت: محور این دوره طراحی فضای بازی بعد از وقوع حوادثی مخرب نظیر زلزله است.
او با یادآوری اینکه از اول اردیبهشت ماه مرحله اجرایی این دوره از مسابقه قوام الدین در گذر مقابل باغ عفیف آباد آغاز خواهد شد، گفت: قبل و همزمان با مرحله اجرایی این دوره از مسابقه قوام الدین، کارگاه‌ها و پنل های آموزشی مختلفی را پیش بینی کرده ایم.
جمشیدی با اشاره به حاضر نبودن نماینده سازمان نظام مهندسی فارس در جلسه شورای سیاستگزاری مسابقه قوام الدین شیراز، ابراز امیدواری کرد که در این دوره با همکاری شهرداری و شورای شهر شیراز و سایر دستگاه‌های ذیربط شاهد برگزاری رویدادی در خور و شایسته باشیم.
ایسنا


کد مطلب: 20020

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20020/آغاز-پنجمین-دوره-مسابقه-قوام-الدین-ابتدای-اردیبهشت-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir