مراکز کاهش آسیب یکی از اصولی‌ترین راهکارهای بهداشت عمومی است

25 فروردين 1398 ساعت 12:01

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: راه اندازی و توسعه مراکز کاهش آسیب راهکاری است که در روند درمان معتادان و کاهش آسیب های اجتماعی برآمده از اعتیاد می تواند موثر باشد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ،  محمدرضا ابراهیمی با بیان این مطلب در کارگاه کشوری کاهش آسیب مصرف مواد مخدر ویژه کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: مراکز گذری کاهش آسیب یکی از راهکارهای موثر در جهت کاهش آسیب و پیامدهای ویرانگر مصرف مواد مخدر است.
وی افزود: کاهش آسیب به عنوان یکی از راهکارهای مهم و اثربخش در بهداشت عمومی به منظور جایگزینی در رفتارهای پرخطر افراد جامعه انتخاب شده است، به این معنا که سیاست ها و برنامه هایی در دستور کار قرار می گیرد که هدف اولیه آن کاهش پیامدها و عوارض بهداشتی سوء مصرف مواد مخدر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اظهار داشت: در راستای اقدام موثر برای برخورد با پدیده شوم اعتیاد و پیامدهای اسفبار آن، با اجرای طرح هایی چون ساخت گرمخانه ها و مراکز ترک و درمان اعتیاد می توان در جهت کاهش آسیب های ناشی از مصرف مواد و بهبود بیماری اعتیاد و وضعیت سلامت جسمی و روانی معتادان گام های موثری برداشت.
این مقام مسئول گفت: گسترش فعالیت های مراکز کاهش آسیب و تلاش برای همکاری با دیگر نهادها در راستای بهبود وضعیت معتادان طرد شده از جامعه و خانواده، باید مورد تاکید قرار گیرد.
ابراهیمی در پایان بیان داشت: بازگشت بهبودیافتگان به جامعه و کانون خانواده و همچنین پیشگیری از بازگشت آنان به مصرف مواد مخدر و اعتیاد، هدفی است که تحقق آن به همکاری دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی نیازمند است
گفتنی است کارگاه 3 روزه کشوری کاهش آسیب مصرف مواد مخدر ویژه کارشناسان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به همت معاونت بهداشتی و دفتر سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس و شهر شیراز برگزار گردید.
 
 


کد مطلب: 20026

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20026/مراکز-کاهش-آسیب-یکی-اصولی-ترین-راهکارهای-بهداشت-عمومی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir