۰
plusresetminus
در جلسه وقف سازمان بسیج علمی فارس مطرح شد؛

تلاش در راستای فرهنگ سازی وقف علمی در جامعه/ وقف علمی پس از چندسال سوددهی خواهد داشت

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۴
دومین جلسه از وقف علمی با حضور رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، مسئول وقف در سازمان بسیج علمی و حجت الاسلام دوست فاطمه در محل سازمان بسیج علمی برگزار شد.
تلاش در راستای فرهنگ سازی وقف علمی در جامعه/ وقف علمی پس از چندسال سوددهی خواهد داشت
به گزارش حافظ خبر، دومین جلسه از وقف علمی با حضور رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، مسئول وقف در سازمان بسیج علمی و حجت الاسلام دوست فاطمه در محل سازمان بسیج علمی برگزار شد.
در این جلسه احمدرضا قاسمی با اشاره به عنوان سال 98 گفت: در تلاش هستیم باتوجه به عنوان سال که رونق تولید می باشد و اتفاق نظر کارگروه علمی سپاه فجر فارس، از ظرفیت و بستر موجود در استان در بحث وقف علمی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: وقف علمی طبق خواسته و بیانات رهبر معظم انقلاب می بایست ابتدا به صورت درآمده تا در ادامه بتوان با جریان سازی این موضوع، از ظرفیت های مردم و استان درجهت حمایت از مخترعین و مبتکرین قسمتی از موانع و چالش های انان را برداشت.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس درمورد نقش سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان فارس در مقوله وقف علمی عنوان کرد: درنظر داریم با همکاری مرکز شهید فهمیده، اداره کل اوقاف استان فارس و سایر مراکز علمی و مرتبط وقف علمی را در استان فارس پیگیری کنیم و در این راستا فرهنگ سازی نموده و خیرین و واقفین را برای حرکت در این سمت توجیح کنیم.
وی درخصوص نیاز به فرهنگ سازی در زمینه وقف علمی متذکر شد: در مسیر وقف علمی تاکنون مسائلی مطرح شده اما امروزه نیاز به فرهنگ سازی آن در جامعه به شدت احساس می شود.
این مقام مسئول درتوضیح اهمیت وقف علمی گفت: اگر وقف علمی در جامعه نهادینه شود، می توان امیدوار بود که نخبگان کشور در کشور مانده و به فعالیت مشغول شوند و به نوعی جلوی فرار مغزها را گرفت.
وی همچنین اظهار داشت: پتانسیل و ظرفیتی درون جوان متعهد و متخصص ایرانی می باشد که با استفاده از استعداد خود و فرصت های موجود، بتواند نیازهای کشور را در حوزه های مختلف با ابتکار و خلاقیت مرتفع نماید.
قاسمی با تاکید بر مسائل مالی خاطرنشان کرد: مسئله نقدینگی و بحث سرمایه گذاری یک مانع بزرگ بر سر راه جوان ایرانی می باشد و اگر سرمایه داری در ایران اسلامی دغدغه اهداف عالیه این نظام را دارد، می تواند این نیاز را از سرمایه خود جهت برطرف نمودن مشکلات به کار گیرد.
وی در پایان اذعان کرد: مخلص کلام این است که با فرهنگ سازی و تفهیم موضوع مهم وقف علمی در جامعه، می توان حمایت های مادی و معوری را در راستای برآوردن ضرورت های کشور تامین نموده تا به توان به جهانیان به ویژه کشورهای معاند همچون آمریکا بفهمانیم که مردم ایران و به طور خاص جوانان، همیشه در باور قلبیشان این است که ما می توانیم.
ابوذر کلانتری نیز در این جلسه گفت: باید به مسئله وقف علمی همانند بسیاری دیگر از مسائل که ثمردهی آن بعد از مدتی خواهد بود، نگاه کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: کشاورزی که در سال اول محصولی را می کارد، ممکن است سود چندانی عایدش نشود اما به طور قطع در سال های بعد سودحاصل بیشتر از عدم سوددهی در سال مجموع خواهد بود و این فرهنگ می بایست در حوزه وقف علمی نیز جاری و ساری شود.
مسئول حوزه وقف سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به کارهای خوبی که در جریان فرهنگ سازی وقف علمی در استان های اصفهان و تهران صورت گرفته، متذکر شد: باید به سمت و سویی برویم که واقفین به اهمیت وقف علمی پی برده و در این حوزه سرمایه گذاری کنند که در ادامه آن هم توانسته باشند به کشور کمک کرده و هم طی سال های آتی سودی مناسب را به دست آورند.
 
کد مطلب : ۲۰۰۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما