مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس:

اولین کار هلال احمر نجات مردم سپس امداد رسانی است

26 فروردين 1398 ساعت 9:53

نشست خبری به ریاست مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این سازمان با محوریت عملکرد جمعیت هلال احمر در حوادث سیل اخیر و همچنین ارائه آمار این سازمان در نوروز 98 برگزار گردید.


به گزارش حافظ خبر، نشست خبری به ریاست مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این سازمان با محوریت عملکرد جمعیت هلال احمر در حوادث سیل اخیر و همچنین ارائه آمار این سازمان در نوروز 98 برگزار گردید.
در این نشست مهندس حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس ضمن تبریک سال جدید توضیحاتی در مورد امداد و نجات و اهمیت اطلاع رسانی ارائه نمود و از رسانه ها بخاطر بازتاب خدمات این سازمان در جامعه تشکر کرد.
وی ابتدا به شرح وظایف سازمان پرداخت که ارزیابی اولیه بحران اولین بخش آن است که پس از آن تصمیماتی توسط مدیر بحران گرفته می شود.
سپس افزود: اولین کاری که هنگام تصمیم گیری باید انجام شود اسکان اضطراری آسیب دیدگان است که در سیل سعدی این کار در همان روز اول در مسجد و حسینیه انجام شدسپس در روز دوم اقدام به توزیع اقلام امدادی از حسینیه آل محمد سعدی نمودیم،بدین ترتیب که واگزاری این اقلام با تماس تلفنی با سرپرست خانوار اجرایی شد و حتی افرادی که امکان حضور و دریافت این اقلام را نداشتند توسط پرسنل خدوم هلال احمر به درب منزل آنها برده می شد.اقلام امدادی شامل : پتو،پلاستیک،وسایل گرمایشی و اقلام غذایی شامل : برنج،روغن،شکر،کنسروجات و ... می باشد.
وی خاطر نشان کرد: اولین و مهمترین کار هلال احمر نجات مردم سپش امداد رسانی است.
مدیر عامل هلال احمر درباره طرح نوروزی 98 گفت : در این طرح اکیپ های هلال احمر در 127 نقطه استان مستقر که شامل پایگاههای ثابت و موقت بودند که 124383 نقشه در اختیار مسافران قرار دادند.
درویشی اضافه کرد : در حوادث سیل شیراز 72 تیم عملیاتی توسط هلال احمر بکارگیری شد که در آن 366 امدادگر حضور داشتند. ضمنا شماره حسابی جهت خرید کالاهای اساسی سیل زدگان اعلام شده که مبلغ بیست میلیارد ریال توسط امام جمعه محترم از ستاد اجرای فرمان امام (ره) به این امر اختصاص یافته است.
در پایان مدیر هلال احمر فارس ضمن ارائه آمار کمک های این سازمان به سیل زدگان خوزستان و لرستان خاطر نشان کرد که به دستور استاندار محترم فارس این استان بعنوان معین شهرستان های شوش و شوشتر در حوادث سیل خوزستان تعیین گردیده است.
در پایان نشست هدایایی از طرف جمعیت هلال احمر فارس به اصحاب رسانه حاضر در جلسه تقدیم گردید.
خبرنگار: حسن اثماریان
عکس: محمدکاظم تابنده
 


کد مطلب: 20044

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20044/اولین-کار-هلال-احمر-نجات-مردم-سپس-امداد-رسانی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir