۰
plusresetminus

آقای استاندار، آقای شهردار، اینجا چه خبر است؟!

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۴
آقای استاندار! آقای شهردار! با مردمی که با دیدن چنین انتصاباتی اعتمادشان را به همه ما از دست می‌دهند چه باید کرد؟
آقای استاندار، آقای شهردار، اینجا چه خبر است؟!
به گزارش حافظ خبر، پیش از این، بارها عنوان کرده‌ایم هر دولتی که با رای مردم بر سر کار می‌آید و با تنفیذ رهبر معظم انقلاب مشروعیت میابد، از این حق مسلم برخوردار است که چیدمان نیروهای مدیریتی و اجرایی بدنه دولت را از افراد همسو با خود برگزیند اما این مفهوم، به این معنا نیست که روزی چشم باز کنیم و ببینیم منصوبین فامیلی فلان مسئول و یا وابستگان سیاسی یک جناح سیاسی، بر امور مردم مسلط شده‌اند!
هفته گذشته بود که امام جمعه شیراز در جلسه‌ای با مدیرکل دادگستری استان، بیان کرد هیچکس در نظام اداری کشور ما حق ندارد در پُستی منصوب شود که شرایط انجام وظیفه و صلاحیت لازم آن را ندارد و کسی که چنین افرادی را تنها به دلایل فامیلی و یا وابستگی سیاسی و جناحی منصوب می‌کند مجرم است.
این روزها، در فضای مجازی اسامی بسیاری از مسئولین تازه منصوب شده در سمت‌های مختلف در استانداری، فرمانداری و شهرداری دست به دست می‌شود که یا برادر فلان مدیر ارشد اجرایی است، یا به قول فلان عضو آزاده و صریح اللهجه شورای شهر، سهمیه فلان حزب است و یا فلان نسبت نزدیک نصبی و یا سببی با آن آقای نماینده محترم دارد!
آقای استاندار! آقای شهردار! حواستان هست چه بلای بزرگی بر سر اعتماد عمومی مردم دارد وارد می‌شود؟ حواستان هست که مردم نمی‌پذیرند که فلان مسئول بگوید من بر اساس شایستگی خودم به این سمت رسیدم و نه به خاطر اینکه برادر یکی از مدیران ارشد استان بوده‌ام؟ حواستان هست که مردم نمی‌پذیرند که فلان مسئول بگوید من به خاطر زد و بند فلان نماینده با فلان مدیر ارشد به این سمت نرسیدم بلکه شایستگی خودم بوده است؟
آقای استاندار! آقای شهردار! با مردمی که با دیدن چنین انتصاباتی اعتمادشان را به همه ما از دست می‌دهند چه باید کرد؟
فراتر از همه اینها، آیا اساسا آشفتگی اقتصادی و ولنگاری فرهنگی و نزول شاخص‌های مهم اجتماعی که امروز درگیر آن هستیم حاصل چنین انتصاب‌هایی نیست؟!

سجاد زارع
کد مطلب : ۲۰۰۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما