۰
plusresetminus
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اعلام کرد:

آمادگی شهرداری شیراز برای اجرای برنامه های فرهنگی مشترک با آلمان

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۰
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در دیدار با هیات فرهنگی کشور آلمان گفت: شهرداری شیراز آمادگی اجرای برنامه های فرهنگی مشترک با آلمان را دارد.
به گزارش حافظ خبر، محمدرضا دهقانی در این دیدار با هیات فرهنگی کشور آلمان دیدار با تاکید بر سابقه غنی تاریخی و فرهنگی شیراز افزود: اجرای برنامه های فرهنگی مشترک با سایر کشورها به ویژه کشوری تاریخی همچون آلمان باعث افزایش درک فرهنگی و گسترش همکاری های دوجانبه می شود.
دهقانی با اشاره به رویکرد فرهنگی شهرداری و شورای شهر اضافه کرد: در این راستا تلاش می کنیم تعامل بین شهرداری و سایر کشورها با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود افزایش یابد.
وی برگزاری جشنواره های مشترک، هفته های فرهنگی و تعریف رویدادهای بین المللی را از جمله مصداق های اجرای برنامه های فرهنگی مشترک دانست و خاطرنشان کرد: در دیدار با هیات فرهنگی کشور آلمان راهکارهای مناسب جهت ارائه برنامه های فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزایش تعاملات بین المللی شهرداری شیراز و کشور آلمان را مقدمه ای برای اقدامات فرهنگی شاخص به ویژه اجرای برنامه های مشترک دانست.
دهقانی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت انجام اقدامات تاثیرگذار در حوزه دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی شهری به عنوان یکی از ابزارهای کارامد دیپلماسی عمومی ابراز امیدواری کرد که شهرداری شیراز با حمایت و همراهی سفارت آلمان بتواند پروژه های ارزشمندی را با شهرهای آلمان از جمله وایمار و درسدن برگزار کند.
یوستوس کمپر رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان نیز در این دیدار اعلام کرد: سفارت آلمان از اجرای برنامه های فرهنگی مشترک با شیراز استقبال می کند.
رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان با اشاره به رابطه معنوی حافظ و گوته اضافه کرد: امسال دویستمین سالگرد انتشار دیوان «غربی شرقی» گوته است و رابطه معنوی این دو شاعر بزرگ بر روابط دو کشور ایران و آلمان تاثیرگذار بوده و می تواند پایه اجرای برنامه های فرهنگی مشترک قرار بگیرد.
کد مطلب : ۲۰۰۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما