خدمات‌رسانی گروه جهادی بسیج دانشجویی فارس در مناطق سیل‌زده

28 فروردين 1398 ساعت 7:56

مدیر اجرایی گروه جهادی حرکة المحرومین بسیج دانشجویی استان فارس به تشریح اقدامات این گروه در مناطق سیل‌زده پرداخت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، از زمان بروز سیل در شمال کشور و بعد استان‌های غربی کشور، گروه‌های مختلفی در مناطق سیل‌زده برای خدمات‌رسانی حاضر شدند که یکی از این گروه‌ها، گروه جهادی حرکة المحرومین بسیج دانشجویی استان فارس است. اعضای این گروه پیش از این در زلزله کرمانشاه نیز حاضر شدند و خدمات مختلفی به ویژه عمرانی ارائه کردند.
مدیر اجرایی گروه جهادی حرکة المحرومین در گفت‌وگو با خبرنگار ما به تشریح اقدامات گروه در مناطق سیل زده در شهرستان دوره چگنی بخش شاهیوند استان لرستان پرداخت و ابراز داشت: از هفته دوم فروردین اعضای گروه در منطقه حاضر شدند و خدمات مختلفی از جمله عمرانی و درمانی به مردم سیل‌زده ارائه کردند.
حمید رضا شب بویی ادامه داد: برای خانواده‌های سیل‌زده سرویس حمام و دستشویی توسط اعضای گروه جهادی ساخته شد و تلاش کردیم تا تجهیزات پزشکی به همراه پزشک نیز در منطقه حاضر شوند.

وی افزود: با کمک‌های مردمی اقلام خوراکی و غیرخوراکی نیز خریداری کردیم و طبق شناسایی دقیقی که از خانواده‌ها شده بود، بین آنها توزیع کردیم.
مدیر اجرایی گروه جهادی حرکة المحرومین گفت: با همراهی موکب امیرالمومنین(ع) شهرستان فسا نیز وسایل پخت غذا با ظرفیت هزار دست غذا در منطقه حاضر و شروع به کار کردند.
پررنگ شدن اردوهای جهادی در 40سالگی انقلاب یعنی مجاهدان قدرتمندتر شده‌اند
شب بویی که اهل شهرستان فسا و طلبه قم است در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه جهاد آن معنایی است که اگر درست فهم نشود، هویت انسانی سرگرم امورغفلت زا و روزمرگی خواهد شد، خاطر نشان کرد: جهاد، آن زمان خروجی خواهد داشت که برای عملیات پرخطر عبور از نفس، دقیق‌ترین و بهترین استراتژی اتخاد شود.
وی ادامه داد: عناوینی چون مدیریت جهادی، کار جهادی و اردوی جهادی یک اعتبار نیست که قوانینی برایش مصوب شده باشد و اجرای مصوبات منجر به جعل جهادگر بر ایشان شود، بلکه یک حقیقت است که برگرفته از عمل همان اشخاصی است که زندگی جز در جهاد را نخواستند و اکنون هویت‌های اجتماعیِ آنها باعث ظهور این عناوین شده است.

مدیر اجرایی گروه جهادی حرکة المحرومین افزود: این عناوین تنهاوتنها عناوینی هستند که تلاش برای کسب درجه عالی آن باید متفاوت از همه تلاش‌ها باشد، اینگونه که اگرذره‌ای نیت در این تلاش در جهت ظهور و بروز استعداد یا شهرت باشد، حتی اگر آن شخص به طور حقیقی برتر از دیگران بوده، مطمئنا از مسیر جهاد خارج شده و هر لحظه تلاشش او را ازمسیر قبلی و معمولی‌اش دورتر ودورتر می‌کند.
شب بویی تصریح کرد: همین خصلت ویژه در جهاد است که یک خوف معنوی عمیق دائما فرد را دنبال می‌کند و غفلت از نفس به طور کلی از او برچیده می‌شود، محاسبه نفسِ آن که عرفا و واصلان حق همیشه به دنبال آن می‌گردند به سرعت در جو سلوکی جهاد به دست می‌آید و شاید از این دست نکات است که باعث می‌شود، آن علاقه‌مند به زندگی حقیقی با سپردن خود به ظرف جهاد از همه نسخه‌های سنگین و چله‌های متواتر رها شود و با یک آزادگی معنوی به اوج درجات متعالی برسد.
وی ابراز داشت: شاید عده‌ای بر این ظن باشند که اگر تمایلی به حضور در عرصه جهاد نداشته باشند می‌توانند خارج از این فضا به زندگی معمولی بسنده کنند ولی این توهمی بیش نیست زیرا عالم بر پایه دو قطب حق و باطل خلاصه می‌شود و خارج از این دو قطب، قطب دیگری وجود ندارد و شخص هر اندازه که تحت لوای ولی خدا به زندگی بسنده نکند مطمئنا طاغوت و کفر را به ولایت گرفته و ناخودآگاه اسیر هواهای او شده است. 
مدیر اجرایی گروه جهادی حرکة المحرومین تاکید کرد: پررنگ شدن اردوهای جهادی در سالروز چهل سالگی انقلاب و شروع گام دوم یعنی مجاهدان قدرتمندتر شده‌اند و جهاد ادامه دارد. ما براین باوریم که حتی اگر روزی محرومیت‌های مادی ازتمام عالم حذف شود باز نیز جهاد ضرورت دارد و اردوهای جهادی،دوران آمادگی برای همان روزها است.
فارس


کد مطلب: 20060

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20060/خدمات-رسانی-گروه-جهادی-بسیج-دانشجویی-فارس-مناطق-سیل-زده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir