۰
plusresetminus
یادداشت/

هنر انقلاب اسلامی محبوب فرهنگ دوستان شهرستان ها

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۳
آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس سبب ساز حضور پرشور و خودجوش ادب دوستان چند شهرستان استان شد.
هنر انقلاب اسلامی محبوب فرهنگ دوستان شهرستان ها
یادداشت // هاشم کرونی؛ شاعر و نویسنده// حافظ خبر

آئین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس جدای از همه فراز و فرودها و نکات ارزنده هنری سبب ساز یک رویداد فرخنده فرهنگی اجتماعی شد و آن حضور پرشور و خودجوش ادب دوستان چند شهرستان فارس بدون به کارگیری هرگونه رانت یا امکانات دولتی بود.
در این نشست که از ۷ اثر تازه نویسندگان استان رونمایی شد و ۹ چهره برجسته مورد تقدیر قرار گرفتند جمعی از مردم شهرستان‌های استان نظیر ارسنجان جهرم نی ریز و مسنی داراب و لارو کازرون نیز در جلسه حضور یافتند.
در این میان شاید مهمترین نکته حضور برخی از مدیران و مسئولان شهرستانی نه در قامت مسؤول بلکه به عنوان یک فرهنگ دوست در جمع بود که حضور محمدباقر کاظمی فرماندار ارسنجان غلامرضا دادوند و محسن نعمت اللهی رؤسای فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسنجان و جهرم بیش از بقیه به چشم می‌آمد.
با این همه مهمتر از حضور مسؤولان حضور پیشکسوتان فرهنگدوستان جوانان و مردم خوش ذوق این شهرها بود که بی چشمداشت و با هزینه شخصی خویش فاصله دو تا هفت ساعته این شهرها تا شیراز را پیموده بودند تا حامی هنرمندان باشند.
این شهرستان‌ها عموماً از پیشینه تاریخی، فرهنگی و هنری وسیعی برخوردارند و در طول تاریخ همواره مامن هنرمندان و فرهنگوران بزرگیو نام آشنایی بوده‌اند و این جریان نخبه پروری تا زمان حاضر در این شهرها تداوم دارد.
در این مراسم و در فراز رونمایی از کتاب، دو اثر بیش از تمام اهل زمین دوست دارمت مجموعه شعرهای عاشقانه ایوب پرندآور به کوشش پریچهر کوهنورد و کالبد شکافی طنز در شعر متعهد انقلاب اسلامی نوشته دکتر فاطمه تسلیم جهرمی آثار نویسندگان جهرمی و کتاب دفاعه مقدس در آئینه رمان امروز نیز کاری از دکتر آرزو حقیقی نویسنده نی ریزی.
امادر فراز تجلیل از چهره‌های سال هنر انقلاب اسلامی استان سهم شهرستان‌ها بیشتر بود. چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان فارس محمد محمودی نورآبادی اهل نورآباد ممسنی بود و چهره سال ادبیات داستانی سیدحسن حسینی ارسنجانی یکی از نویسندگان نام آشنا و پیشکسوت و موفق ارسنجان بود.
در بخش شعر ایوب پرندآور و در بخش هنرهای تجسمی سعید صادقی هر دو از جهرم بودند و در ادبیات کودک و نوجوان هادی فردوسی از روستای کته گنبد سروستان، در هنرهای نمایشی علیرضا اسدپور از کازرون در موسیقی و سرود عمران جمالی از لارستان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند..
کوتاه سخن اینکه حضور مردم، فرهنگوران و مسئولان این شهرستان‌ها در جریان مراسم اختتامیه بسیار دلگرم کننده بود و نوید بخش روزهای پر فروغ برای جریان هنری انقلاب اسلامی است که با کمک هنرمندان و مردم بتوان در آینده نیز آثار فاخر و تأثیرگذاری خلق کرد چرا که نشان می‌دهد هنر انقلاب اسلامی نه هنر مرکز نشینان بلکه هنر گوشه گوشه این مرز پرگهر است.
کد مطلب : ۲۰۰۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما