آغاز به کار هفتمین کنگره پریناتولوژی و نئوناتالوژی در شیراز

28 فروردين 1398 ساعت 8:15

هفتمین کنگره سراسری پریناتولوژی و نئوناتالوژی با حضور صاحب نظران برجسته حوزه سلامت نوزاد و کودک در شیراز آغاز به کار کرد و تا 31 فروردین ماه ادامه دارد .


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، رئیس هفتمین کنگره سراسری پریناتولوژی و نئوناتالوژی  در آیین آغاز به کار این کنگره بیان کرد: مادران و بانوان به عنوان مربیان نسل های آینده و سکان دار سلامت خانواده، با تلاش، ایده و فکر خود در سلامت خانواده، جامعه و کشور بسیار تاثیرگذارند . سیدعلیرضا مرندی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر مادران بادار در دنیا حاکی از آن است که 218 هزار مورد در سال است، اضافه کرد: آمارها نشان می ‎ دهند که 18 تا 19 مورد در یکصد هزار تولد زنده، مرگ و میر مادر در کشور وجود دارد .
وی یادآور شد: از آنجا که نوزادان، امید همه مادران هستند و سلامت آنان برای سلامت روحی، روانی و آرامش مادران بسیار تاثیرگذار، مرگ و میر مادر و شاخص ‎ های سلامت مادران نیز، بسیار مهم است .
مرندی با اعلام اینکه طبق آمار گزارش شده از قبل انقلاب، 90 مورد مرگ و میر نوزاد در هزار تولد زنده ثبت شده که اکنون این آمار به 9 و شش دهم در هزار تولد زنده رسیده است، افزود: طبق گزارشات ارائه شده قبل از انقلاب، 11 هزار کودک در سال بر اثر بیماری کزاز، از بین رفته که این آمار اکنون به 6 تا 7 مورد در سال رسیده که آن نیز، مربوط به مهاجران افغانی غیر قانونی ساکن در کشور است .
وی مرندی ادامه داد: بیشترین آمار مرگ و میر نوزادان مربوط به کشور پاکستان با 45 و شش دهم مورد در هزار تولد زنده است .
رئیس هفتمین کنگره سراسری پریناتولوژی و نئوناتالوژی با این هشدار که دو میلیون و 700 هزار نوزاد در سال در دنیا فوت می ‎ کنند، بر عدالت در سلامت و رسیدگی به محرومان تاکید و ابراز امیدواری کرد تا با رسیدگی به محرومان در کاهش مرگ و میر نوزادان ومادران بسیار تاثیرگذار باشیم .
مرندی همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو و همچنین تسلیت به آسیب دیدگان سیل اخیر در شیراز و کشور، گفت: وظیفه ما به عنوان متولیان و خدمتگزاران عرصه سلامت، کمک به افزایش رشد جمعیت سالم با توجه به رشد منفی جمعیت در کشور است .
 


کد مطلب: 20066

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20066/آغاز-کار-هفتمین-کنگره-پریناتولوژی-نئوناتالوژی-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir