۰
plusresetminus

افراد خوشتیب و زیبا «اضطراب‌آور» هستند

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳
یکی از محققین در این زمینه می‌گوید: «تقریبا مانند آن چیزی است که هنگام مشاهده نقاشی‌های زیبا در بدن شما اتفاق می‌افتد، اما در این مورد شما احساس ضعف و یا استرس می‌کنید. چنین شرایطی دوپامین را افزایش می‌دهد و احساس سرگیجه به بار می‌آورد.»
افراد خوشتیب و زیبا «اضطراب‌آور» هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، دکتر هلن فیشر، زیست‌انسان‌شناسی که بر روی جذابیت در دانشگاه کینزی مطالعه می‌کند، می‌گوید: «هنگامی که یک انسان جذاب را می بینید،‌ بخش سمت چپ تگمنت شکمی مغز فعال می‌شود و دوپامین پمپ می‌کند. دوپامین یک تحریک‌کننده مغز است؛ که در نتیجه آن افراد ممکن است به صورت شگفت‌زده و یا دست‌ پاچه واکنش نشان دهند.»
به گزارش آتلانتیک، این احساسی که در نتیجه فرآیندهای شیمیایی در مغز بوجود می‌آید، یک حالت سرگیجه و ضعف زانو است که افراد بسیار خوشتیپ و زیبا می‌توانند الهام‌بخش آن باشند.
افراد خوشتیپ و جذاب استرس‌زا هستند
در نتیجه چنین احساسی انسان کلمات خود را گم می‌کند و تعادل خود را از دست می‌دهند. در واقع یک یورش دوپامین در بدن یک تجربه لذت‌بخش بنیادین است. تحقیقات فیشر که بر اساس اسکن‌های افامارای»» نواحی روشن مغز را در پاسخ به محرکات مورد مشاهده قرار داده بود، نشان می‌دهد که سمت چپ تگمنت شکمی مغز مسئولیت واکنش‌های لذت‌بخش به زیبایی‌ها را دارد.
در عین حال ست راست تگمنت شکمی مغز دوپامین فراهم می‌کند که به عنوان سوختی برای احساسات رمانتیک به شمار می‌رود. پاسخ‌های این دو بخش یکسان ولی از نظر عصبی متمایز هستند. به این معنا که آنچه انسان‌ها هنگام مشاهده افراد خوشتیپ و زیبا احساس می‌کنند، لزوما میل به عشق و یا رابطه احساسی را نمایان نمی‌کند.
فیشر در این زمینه می‌گوید: «تقریبا مانند آن چیزی است که هنگام مشاهده نقاشی‌های زیبا در بدن شما اتفاق می‌افتد، اما در این مورد شما احساس ضعف و یا استرس می‌کنید. چنین شرایطی دوپامین را افزایش می‌دهد و احساس سرگیجه به بار می‌آورد.»
بار دیگر که با دیدن یک فرد خوشتیپ و زیبا احساس اضطراب و یا ضعف به شما دست داد، یادتان باشد که این فقط یک فرآیند شیمیایی در مغز شماست. البته اگر در آن هنگام فکرتان کار کند!

علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۰۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما