۰
plusresetminus
یادداشت/

خواسته های صنفی عامه فرهنگیان

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱
با توجه به اینکه اکثریت جمعیت جوان کشور در زیر چتر گسترده آموزش و پرورش قرار دارد, لذا رسالت آموزش وپرورش در این زمینه بسیار سنگین و قابل توجه است; آماده سازی نسل جوان و تربیت انسان طراز انقلاب اسلامی در این برهه، از رسالت های اصلی آموزش و پرورش است.
خواسته های صنفی عامه فرهنگیان
یادداشت // غلامرضا فاتح نژاد; دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان استان فارس// حافظ خبر

💠 امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در  بیانیه گام دوم كه در بيست و دو بهمن نود وهفت ابلاغ فرمودند: از ضرورت سپردن انقلاب و اداره کشور به جوانان سخن گفته اند.

💥 وی در این رابطه پیش نیاز این مهم را سه گام اساسی خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی برشمرده اند.

💠 با توجه به اینکه اکثریت جمعیت جوان کشور در زیر چتر گسترده آموزش و پرورش قرار دارد, لذا رسالت آموزش وپرورش در این زمینه بسیار سنگین و قابل توجه است; آماده سازی نسل جوان و تربیت انسان طراز انقلاب اسلامی در این برهه، از رسالت های اصلی آموزش و پرورش است.

💠 اگر آموزش و پرورش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برای خود رسالتی قائل است, باید در حرکتی حساب شده و به دور از جنجال های تبلیغاتی, با بکارگیری کارشناسان متعهد به انقلاب، نظام و آرمان های انقلاب و متخصص در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی زمینه تحقق این مهم را فراهم نماید.

💠 بدون شک فاصله گذاری هرچه بیشتر با نظام تعلیم و تربیت غربی و پرهیز از پذیرش کنوانسیون‌های ساخته و پرداخته نظام لیبرال دموکراسی و فراهم کردن زمینه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از راهکارهایی است که می تواند آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف مورد نظر بیانیه گام دوم انقلاب یاری نماید.

💠 علاوه بر ابلاغ مجدد بيانيه گام دوم انقلاب كه به صورت مشروح به اقاي بطحايي اعلام گرديد, خواسته هاى صنفي عامه فرهنگيان از جمله:::

🔸  ١-چرا در اموزش و پرورش كه بايستى معلم سطح اگاهى علمى خود را ارتقا دهد,  مدرك ارتقا و تحصيلي معلم در احكام كارگزينى لحاظ نمي شود ولى در تمام دستگاه هاى ديگر اگر كارمند ارتقا علمي پيدا كرد, بر خلاف اموزش و پرورش كه مولد علم وارتباط مستقيم دارد مدرك تحصيلي آن ها را لحاظ  مي كنند.

🔸 ٢-نبود نظارت كافي و ساماندهى وضعيت آموزش و پرورش كه در حال حاظر علاوه بر اموزش نهاد تربيتي, در شش سال رياست جمهورى اقاي روحانى تعطيل يا بسيار ضعيف عمل مي كند كه این امر موجب عدم انگيزه در دانش آموزان و نداشتن اميد به آينده شده است.

🔸 ٣-چه ضرورتى دارد وقتي مطالبات فرهنگيان را مي خواهيد پرداخت كنيد آن را در بوق و كرنا مي كنيد و در تاريخى هم كه سازمان برنامه و بودجه ابلاغ مي كند, پرداخت نميشود!

🔸 ٤-جناب بطحايي; وزير محترم اموزش و پرورش, شما بيشتر از آن كه وزير اموزش و پرورش باشيد, وزير دولت هستيد.

🔸 ٥-كلاس هاي ضمن خدمت فرهنگيان هيچ تغيیرى در رفتار معلم ندارد, يك نفر هنگام امتحان براى ده نفر جواب مي دهد و هيچ اتفاقي هم نمی افتد.

🔸  ٦-شأن و منزلت اجتماعي فرهنگيان در اين شش سال به كلى از بين رفته است.

🔸 ٧-يك خانواده فرهنگي با حقوق سه مليون تومان چگونه مي تواند در اين شرایطى كه ارزش پول ملي كشور به نزديك صفر رسيد و از طرفي تورم افسار گسيخته كه بنا بر نظر اكثر كارشناسان فن بيش از يكصدو پنجاه درصد افزايش يافته است, امرار معاش كند؟!

🔸 ٧-تمام دستگاه هاي دولتي هنگام بازنشستگى يكى از فرزندان خود را در دستگاهي كه كار مي كنند, استخدام مي نمايند ولي فرزند يك فرهنگى با همه مشكلاتي كه در زندگى دارد چرا  وزارت آموزش و پرورش يك فكرى براى اين موضوع نمي كند؟
کد مطلب : ۲۰۰۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما