۰
plusresetminus

سفر وزیر علوم به فسا

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۴
دکتر منصور غلامی ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به شهرستان فسا ، 2 طرح دانشگاهی را افتتاح کرد.
سفر وزیر علوم به فسا
به گزارش حافظ خبر دکتر منصور غلامی ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به شهرستان فسا ، 2 طرح دانشگاهی را افتتاح کرد.
کتابخانه و خانه فرهنگ علامه دهخدا در دانشگاه فسا یکی از این طرح ها بود که با هزار و 700 مترمربع زیربنا و با اعتبار 25 میلیارد ریال راه اندازی شد.
همچنین مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه فسا نیز به دست وزیر علوم گشایش یافت.
این مرکز رشد زیرمجموعه پارک علم وفناوری استان فارس است و بالغ بر 10 تیم فناور در آن استقرار دارد.
دکتر غلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه فسا گفت : مشتری جدی پشت در دانشگاه ها نداشته ایم و هر سازمان و نهادی که به دانشگاه سفارش داده و دانشگاه انجام نداده ، اعلام کند.
وی با طرح این پرسش که " صنعت ما تا چه میزان آمادگی و ظرفیت ورود به عرصه های جدید و بهره گیری از دانش روز را دارد ؟ " خاطر نشان کرد : الگوی توسعه اقتصادی و اجتماعی ما توان کافی برای بهره گیری مناسب از دانش دانشگاهیان را ندارد.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری آن است که نگذارید رشد علمی کشور متوقف شود و یا شتاب آن کاهش یابد ؛خاطر نشان کرد : رشد علمی با توجه به علم جهان سنجیده می شود و بر این اساس دانشگاه ها باید تلاش نمایند.
دکتر غلامی ، حل مسائل جامعه و پاسخگویی به نیازهای مختلف نهادها را یکی از رویکردهای اصلی وزارت علوم برشمرد و اظهار داشت : از همه اساتید و دانشجویان درخواست می کنم که مشکل شناسی و مسئله یابی کنند و وزارت علوم هم به طور کامل از آنها حمایت و پشتیبانی می کند.

در ابتدای این مراسم ، دکتر اژدری ، رئیس دانشگاه فسا ، حجت الاسلام و المسلمین جمالی زاده ، امام جمعه این شهرستان ، دکتر جمالی ، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی و مهندس کرمی ، فرماندار فسا در سخنان جداگانه ای ، مهمترین درخواست ها و دغدغه های خود را در خصوص مسائل آموزش عالی مطرح کردند.
کد مطلب : ۲۰۱۰۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما