۰
plusresetminus

حضور وزیر علوم در آیین بزرگداشت سالروز سعدی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۲
مراسم بزرگداشت سالروز سعدی با حضور دکتر منصور غلامی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، رئیس دانشگاه شیراز، استاندار فارس، گروه های مختلف مردم ، سعدی دوستان و سعدی شناسان ، در جوار مرقد این شاعر شیرین سخن برگزار شد.
حضور وزیر علوم در آیین بزرگداشت سالروز سعدی
به گزارش حافظ خبر مراسم بزرگداشت سالروز سعدی با حضور دکتر منصور غلامی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، رئیس دانشگاه شیراز، استاندار فارس، گروه های مختلف مردم ، سعدی دوستان و سعدی شناسان ، در جوار مرقد این شاعر شیرین سخن برگزار شد.

وزیر علوم در این آیین اظهار داشت : 7 قرن است که بر خوان سعدی مهمان هستیم و به او دل بسته ایم و کلام و اندیشه اش را پاس می داریم.
وی افزود :همدلی و مهمان نوازی مردم شیراز در حادثه سیل اخیر نشان از پیوند فرهنگی 700 ساله است.
دکتر غلامی خاطر نشان کرد : سخنان سعدی مرزهای شرق و غرب را درنوردیده است و آثارش ، عصاره و بازتاب فرهنگ ایرانی و اسلامی است.
وزیر علوم ، عشق و دوستی را بارزترین عنصر اندیشه سعدی توصیف کرد و گفت: بازتاب این مهرورزی در جای جای آثار سعدی تجلییافته است.
وی با بیان اینکه آثار سعدی تبلور احساس و عاطفه است،تصریح کرد : او شاعر فرهنگ است و مروج عقلانیت انسانی است.

آیت الله دژکام ، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، دکتر مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس، دکتر کورش کمالی سروستانی،مدیر مرکز سعدی شناسی، دکتر رحیمی ، استاندار فارس هم در این آیین به تمجید از سعدی شیرازی پرداختند.
کد مطلب : ۲۰۱۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما