۰
plusresetminus
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری :

احتمال مسمومیت دراثر خوردن ملخ

تاریخ انتشارسه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۱
ظهر امروز نشست خبری با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی فارس و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار گردید.
احتمال مسمومیت دراثر خوردن ملخ
به گزارش خبرگزاری حافظ خبر ظهر امروز نشست خبری با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی فارس و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار گردید.
در این نشست دکتر علی بهادر رییس  دانشگاه علوم پزشکی فارس ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته سلامت با شعار ((مراقبت های اولیه بهداشتی،گامی به سوی پوشش همگانی سلامت)) پرداخت.
وی در این نشست در پاسخ خبرنگاران در مورد حمله ملخ ها و استفاده غذایی مردم از این آفت گفت: باید با این نوع آفت هم مانند آفات دیگر مقابله و مبارزه شود چون این حشرات غلات را از بین می برند و در آینده دچار کمبود محصول خواهیم شد و همچنین در مورد خوردن این حشرات توسط مردم هشدار داد که بدلیل سمپاشی های انجام شده احتمال مسمومیت افرادی که این ملخ ها را می خورند زیاد است .
بهادر افزود: زندگی اجتماعی افراد از مدارس شروع می شود به همین دلیل باید در مدارس فرهنگ ورزش و بهداشت به خصوص بهداشت زنان،حفاظت از محیط زیست،بهداشت فردی،فرهنگ ترافیک  آموزش داده شود.
سپس دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشتی این دانشگاه به ارائه آمارهایی در رابطه با هفته سلامت پرداخت و افزود : ما باید کاری کنیم که تک تک افراد جامعه به سلامت خود و جامعه اهمیت دهند.
همتی در پاسخ خبرنگاران در مورد آمارهای خودکشی گفت : آمارهای خودکشی به دلیل طبقه بندی محرمانه می باشد و در محافل عمومی قادر به پاسخگویی شفاف نیستم اما در همین حد می توان گفت که آمار خودکشی در سالمندان بالا رفته که با همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط در این مورد باید تدابیر لازم اتخاذ گردد.
وی در پایان نشست اضافه کرد: در مورد تغذیه بوفه های مدارس قرار است که در شورای عالی سلامت که در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد تصمیم گیری های کارشناسی انجام شود.


خبرنگار: حسن اثماریان
کد مطلب : ۲۰۱۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما