۰
plusresetminus

عکاس تصویر معروف سیاه‌چاله ام۸۷ چه کسی است؟+عکس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳
بومن در ام‌آی‌تی مسئول الگوریتم مورد استفاده برای ایجاد اولین تصاویر سیاهچاله‌ای است. تیم ۲۰۰ نفره‌ای که بومن بخشی از این بود بر روی یک شبکه‌ ۸تایی از تلسکوپ ‌های رادیویی در قاره‌های مختلف جهان، موسوم به تلسکوپ افق رویداد کار می‌کردند.
عکاس تصویر معروف سیاه‌چاله ام۸۷ چه کسی است؟+عکس
به گزارش حافظ خبر، حدود یک هفته پیش بود که فضای اخبار علمی جهان با تصاویری از سیاه چاله مرکزی کهکشان ام۸۷ پر شد. پس از آن بود که نام کیتی بومن، زن۲۹ ساله به سرعت به یکی از ترندهای سراس جهان تبدیل شد. اکنون نام او به عنوان نخستین عکاس یک تصویر از سیاهچاله در تاریخ ثبت شده است.
به گزارش آتلانتیک، کاترین لوئیس بومن، دانشمند ۲۹ ساله تصویربرداری علمی است. او از اوایل سال ۲۰۱۹ به عنوان استادیار علوم رایانه و ریاضی در موسسه فناوری کالیفرنیا (کالتک) به فعالیت مشغول است. بومن به عنوان هسته‌ اصلی یک تیم ۲۰۰ نفره موفق شد نخستین تصویر از یک سیاهچاله را به ثبت برساند.
از کیتی بومن، عکاس تصویر معروف سیاهچاله، چه می‌دانیم؟
کیتی بومن بیش از سه سه سال پیش مشغول نوشتن الگوریتم تحت عنوان «بازیابی رزولوشن بالای پیوسته» بود که از داده‌های مجموعه ای از تلسکوپ‌های رایدویی در سراسر جهان تحت عنوان «تلسکوپ افق رویداد» این عکس را بسازد.

او آن زمان در دانشگاه ام‌آی‌تی مشغول تحصیل بود ولی تا پایان کارش به عنوان ریاضی دان به استخدام کالتک (موسسه فناوری کالیفرنیا) درآمد.

بومن با بهره‌گیری از «پچ پرایرز» توانست الگوریتمی را تحت عنوان Continuing High Resolution Recovery توسعه دهد. این الگوریتم البته در نهایت برای تصویربرداری از سیاهچالهٔ ابرپرجرم در هستهٔ کهکشان مسیه ۸۷مورد استفاده قرار نگرفت، اما در توسعه الگوریتم آن نیز که توسط کلین انجام شد، نقش داشت.
بومن در ام‌آی‌تی مسئول الگوریتم مورد استفاده برای ایجاد اولین تصاویر سیاهچاله‌ای است. تیم ۲۰۰ نفره‌ای که بومن بخشی از این بود بر روی یک شبکه‌ ۸تایی از تلسکوپ ‌های رادیویی در قاره‌های مختلف جهان، موسوم به تلسکوپ افق رویداد کار می‌کردند.
 آنها در تلاش بودند تا نخستین تصویر از افق رویداد یک سیاهچاله را به ثبت برسانند و موفق به انجام این کار هم شدند. دکتر بومن که قرار است به‌زودی به عنوان استادیار مؤسسه‌ی فناوری کالیفرنیا منصوب شود.

علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۱۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما