۰
plusresetminus

آغاز سی و هفتمین همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی کشور در شیراز

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲
سی و هفتمین همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی کشور در شیراز آغاز شد.
آغاز سی و هفتمین همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی کشور در شیراز
به گزارش حافظ خبر، سی و هفتمین همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی کشور صبح امروز با حضور رئیس سازمان پزشکی کشور، مدیران کل پزشکی قانونی و مدیران استانی، در مجتمع رفاهی شاهچراغ (ع)  این شهرستان آغاز شد.
در ابتدای این همایش سعید غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در سخنانی کوتاه ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: نقش پزشکی قانونی در سال‌های اخیر به دلیل تنوع جرم و جنایت و نیاز به دیدگاه علمی برای رمزگشایی از جرم‌ها پررنگ‌تر شده به‌ویژه در حوزه بانک اطلاعات هویت ژنتیک، حضور در بحران‌های مختلف و کشف علمی جرائم که در این همایش به این موضوعات پرداخته خواهد شد.
سید احمد احمدی‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس نیز با اشاره به وسعت استان و نیاز به توجه بیشتر گفت: در اکثر جرائم خشن، کاهش چشمگیری مشاهده می‌شود.
وی با تأکید بر نقش پیشگیری در جرائم افزود: نگاه علمی پزشکی قانونی در کم کردن زمان کشف جرائم، در این راستا اهمیت ویژه‌ای دارد.
دادستان شیراز نیز در این نشست گفت: امروز پیچیدگی ها در کشف جرم به حدی است که صرف نگاه قضایی در کشف آن کافی نیست لذا نقش پزشکی قانونی بر هیچ دستگاهی پوشیده نیست.
صالحی افزود: در 60 درصد پرونده های قضایی، نقش پزشکی قانونی در کشف جرم، پررنگ تر از بقیه موارد است لذا تصمیماتی که پزشکان قانونی می گیرند، بسیار با اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: پزشکان قانونی هم در معالجه مردم و هم در تامین امنیت جامعه نقش مهمی ایفا می کنند.
دادستان شیراز ادامه داد: در قانون آئین دادرسی، پزشکی قانونی به عنوان یکی از حاضران اصلی در صحنه جرم تعریف شده و در همین موضوع در کشف جرائم به شدت کارساز بوده است.
صالحی با اشاره به قوانین متعدد قضایی در اهمیت نظر پزشکی قانونی در تعیین مجازات ها، کشف جرائم، تشخیص جراحت ها و... تصریح کرد: بدون نظر پزشکی قانونی، صدور حکم از سوی قضات سخت و گاهی غیر ممکن است که این موضوع نشان از اهمیت کار در پزشکی قانونی دارد.
وی بیان داشت: در تعیین هویت متوفیان، نقش پزشکی قانونی بر همگان مشخص است.
دادستان شیراز همچنین به کمبودها در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: زمینه ترغیب و جذب پزشکان متخصص باید در این سازمان فراهم شود و برای تشویق همکارانی که نظریات برتری در این حوزه دارند، تشویق هایی در نظر گرفته شود.     
در سی و هفتمین همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی کشور که به مدت یک روز در شیراز برگزار می‌شود، موضوعاتی چون نحوه مدیرت بحران، کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی، مباحث تخصصی بانک اطلاعات هویت ژنتیک، مسائل مربوط به منابع انسانی و مالی و... مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
کد مطلب : ۲۰۱۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما