۰
plusresetminus

ساخت نخستین قلب مصنوعی انسان با پرینتر سه‌بعدی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴
«این قلب مینیاتوری اولین قلب مصنوعی از این نوع در سراسر جهان به شمار می‌رود به این دلیل که ماده به کار رفته در پرینتر سه بعدی با بافت‌های چربی انسانی ساخته شده که از بدن بیماران برای تولید سلول، رگ‌های خونی، بطن و دهلیز قلب استخراج شده است.»
ساخت نخستین قلب مصنوعی انسان با پرینتر سه‌بعدی
به گزارش حافظ خبر، دانشمندان موفق شده‌اند برای نخستین بار با بهره‌گیری از فناوری چاپ سه‌بعدی یک قلب مصنوعی را با استفاده از رگ و چربی انسان شبیه‌سازی کنند.
به گزارش نیوآتلس، این قلب سه‌بعدی ساخته شده توسط پرینت سه‌بعدی در حد و اندازه‌های قلب خرگوش است. ساخت این قلب را یک "پیشرفت زیستی چشمگیر" توصیسف کرده‌اند که قادر است آینده جراحی پیوند قلب را به انقلاب بزرگی همراه سازد.
ساخت قلب مصنوعی با پرینتر سه‌بعدی با سلول‌های بنیادی استخراج شده از چربی
تال دویر، محقق ارشد این پژوهش می گوید: «این قلب مینیاتوری اولین قلب مصنوعی از این نوع در سراسر جهان به شمار می‌رود به این دلیل که ماده به کار رفته در پرینتر سه بعدی با بافت‌های چربی انسانی ساخته شده که از بدن بیماران برای تولید سلول، رگ‌های خونی، بطن و دهلیز قلب استخراج شده است.»
این محقق در ادامه افزود: «ما باید قلب‌های بیشتری پرینت بگیریم که سلول‌های آنها توانایی انتقال خون را هم داشته باشند. سلول‌ها در حال حاضر هم از عهده این کار برمی‌آیند اما باید بتوانند با یکدیگر همکاری کنند. امیدواری‌ها بر آن است که بتوانیم عملکرد و تاثیر روش خود را بهبود ببخشیم.»
او ادر پایان افزود: «برای انجام این کار شاید حدود یک دهه وقت لازم باشد. آن زمان با قاطعیت می‌توانیم اندام هایی تولید و روانه بیمارستان‌ها کنیم تا بیمارانی که به اندام برای پیوند عضو نیاز دارند، هرچه زودتر فرآیند جراحی خود را انجام دهند.»
نتایج این پژوهش که در مجله Advanced Science به چاپ رسیده است، نشان داده که قلب ساخته شده توانایی خون‌رسانی به سراسر بدن را ندارد. آنها در این آزمایش سلول های بنیادین بافت جربی را استخراج کرده‌اند. سپس فاکتورهای رشد مناسب را افزودند تا به رگ و سلول‌های قلبی تبدیل شوند. آنها از پرینت سه‌بعدی بهره گرفتند تا به صورت لایه‌لایه بافت را آماده کنند.

علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۱۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما