۰
plusresetminus
سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها:

حفاظت از منابع طبیعی اصلی ترین وظیفه سازمان است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۵
صبح امروز نشست خبری با تعداد معدود از خبرگزاری ها در ساختمان مرکزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس برگزار شد.
حفاظت از منابع طبیعی اصلی ترین وظیفه سازمان است
به گزارش حافظ خبر صبح امروز نشست خبری با تعداد معدود از خبرگزاری ها در ساختمان مرکزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس برگزار شد.
در این نشست بنا بود که مسئولین این سازمان پیرامون حواشی به وجود آمده در مورد سخنان اخیر مهندس خلیل آقایی رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری به سوالات خبرنگاران پاسخ قانع کننده دهند که متاسفانه با دعوت از چند خبرگزاری خاص به ابهامات به وجود آمده دامن زده و موجبات اعتراض خبرنگاران دیگر خبرگزاری ها فراهم آورد.
پس از اطلاع خبرنگاران از این نشست خود را به این سازمان رسانده و ضمن اعتراض به عدم دعوت آنها در این نشست خواستار توضیحات قانع کننده مسئولین در این رابطه و همچنین رفع ابهام از سخنان اخیر آقای آقایی شدند که پس از توضیحات مهندس بوستانی مدیر کل سازمان و مهندس افلاطونی مشاور سازمان و  بهمن افراسیابی، سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها خبرنگاران حاضر در جلسه قانع نشدند.
بوستانی اظهار داشت که سخنان رییس سازمان جنگل های کشور در راستای اعمال ماده 59 می باشد و منظور ایشان این بوده که پیگیری پرونده متوقف شود تا کارهای کارشناسی بیشتری انجام شود که نه حقوق ملی پایمال شود نه حقوق شخصی افراد که جور دیگری از سخنان ایشان برداشت شده است.
افراسیابی گفت:حفاظت از منابع طبیعی اصلی ترین وظیفه سازمان است و در این راستا قصد داریم حفاظت از منابع طبیعی را به عهده مردم به خصوص کسانی که ذینغع هستند مثل دامداران و کشاورزان بگذاریم و سازمان جایگاه نظارتی خود را داشته باشد که بند(ب) ماده 29 آیین نامه اجرایی سازمان جنگل ها به مشارکت مردم در امر حفاظت تاکید دارد و این موضوع جزئی از اولویت های کاری ادارات کل منابع طبیعی کشور است.
افلاطونی در ادامه نشست گفت: در سال 97 در زمینه حفاظت طبیعی از منابع شش هزار پروژه آبخیزداری و شصت هزار هکتار جنگل کاری انجام شده است و در زمینه حفاظت فیزیکی منابع با تغییر نگرش و تبدیل حفاظت سنتی به حفاظت مکانیزه با همکاری FAO استفاده از ماهواره های پایشی و رصد ماهواره ای اراضی ملی را انجام دادیم و همچنین گشت های حفاظتی را مجهز به GPS  نموده ایم.
بوستانی در پایان افزود :در زمینه مبارزه با متخلفین در 3 سال گذشته 3800 هکتار از اراضی منابع ملی خلع ید و رفع تصرف بر اساس احکام قضایی و اعمال ماده59 داشتیم همچنین 8300 مورد تشکیل پرونده متخلفین و ارجاع به مراجع قضایی انجام شده که در مورد دخل و تصرف در 3150 هکتار از اراضی ملی می باشد  که در حال پیگیری می باشند.
لازم به ذکر است چندی پیش رییس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیز داری کشور ضمن حضور در بخش سیمکان شهرستان جهرم از مدیر منابع طبیعی شهرستان و یگان حفاظت منابع طبیعی خواست از پیگیری قضایی خودداری شود و پرونده جدیدی هم گشوده نشود که این امر استعفای مدیر سازمان و فرمانده یگان حفاظت این شهرستان را در پی داشت.


خبرنگار : حسن اثماریان
کد مطلب : ۲۰۱۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما