۰
plusresetminus
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

تجمیع دکل‌هاي مخابراتی بهترین راهکار کاهش آسیب‌هاست

تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۲
عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت تجمیع دکل‌های مخابراتی تاکید کرد.
تجمیع دکل‌هاي مخابراتی بهترین راهکار کاهش آسیب‌هاست
به گزارش حافظ خبر، «سیروس پاک‌فطرت» در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به نطق پیش از دستور خود در تاریخ ۹۷/۷/۲ افزود: پیشرفت تکنولوژی و افزایش ابزارهای مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاکنون بحث‌های فراوانی در خصوص میزان آسیب‌های ناشی از تشعشعات ابزارهای مخابراتی به دنبال داشته است که یکی از داغ‌ترین جنجال‌هایی که در این زمینه وجود دارد مربوط به دکل‌های مخابراتی است.
 
وی ادامه داد: دکل‌های مخابراتی و دیگر تجهیزات ارتباطی را در ارتفاعی مناسب نگه می‌دارند و این تجهیزات، منطقه‌ای را در حدود چند کیلومتر با امواج رادیویی با قدرت بالا که با نام مایکروویو (MICROWAVES) شناخته می‌شوند را تحت پوشش قرار می‌دهند.
 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یکی از پارامترهاي بهتر شدن پوشش در نقاط مختلف، گسترش سایت‌ها از لحاظ تعداد است که این امر باعث اشغال فضا توسط اپراتورها و احداث دکل‌هاي مختلف با اشکال و ارتفاع‌های متفاوت در نقاط گوناگون و گاهی در کنار یکدیگر است که با توجه به مسائل و مشکلات ذکر شده راهکار اصلی کاهش آسیب‌هاي پدید آمده، تجمیع دکل‌هاي مخابراتی است. 
 
وی خاطر نشان کرد: این طرح، ضمن حفظ و حراست از سلامتی شهروندان، می‌تواند کاهش آسیب‌های مربوط به امواج، تحقق اهداف زیست محیطی، جلوگیری از بی‌نظمی دکل‌ها، درامد پایدار شهرداری و اقتصاد پویای شهر را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، تشکیل کمیته‌ی فنی و تخصصی و کسب نقطه نظرات اصلاحی و کارشناسی دستگاه‌های مرتبط از جمله مخابرات، مدیران اپراتور، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و استانداری امری ضروری است.
پاک فطرت همچنین از شهرداری شیراز که طرح پیشنهادی وی  را به صورت لایحه به شورا ارایه کرد تشکر کرد.
کد مطلب : ۲۰۱۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما